Tilas keuskupan Katolik Perancis Apt , di Perancis kidul-wétan, aya ti abad kaopat dugi ka Révolusi Perancis. Ku Concordat taun 1801, éta diteken, sareng wilayahna dibagi antara keuskupan Digne sareng kauskupan Avignon. Korsi na aya di Katedral Apt, di Vaucluse.
Tilas Uskup Agung Katolik Perancis di Arles parantos ningali episkopal na di kota Arles, di Perancis kidul.
Keuskupan Auxerre mangrupikeun keuskupan katolik Roma Roma Perancis. Tempo episkopal sajarahna aya di kota Auxerre di Burgundy, ayeuna bagian ti beulah wétan Perancis. Ayeuna Uskup Agung non-metropolitan Sens, biasa diosesis Sens sareng Auxerre, dumuk di Auxerre.
Keuskupan Bazas , dipuseurkeun kana Bazas di Aquitaine, ngaliput daérah Bazadais, dikenal dina kaayaan Romawi salaku pagus Vasatensis saatos padumuk kuno, Vasates. Dina abad ka-2 éta bagian tina Novempopulania, salah sahiji ti tujuh belas propinsi Gaul. Keuskupan pasti diciptakeun antara abad kahiji sareng katilu, tapi kusabab seueur penjajah anu ngalangkungan daérah ieu - urang Aram, Saracens, Norman - daptar uskup seueur dikirangan nalika milénium munggaran. Uskup munggaran diocese ieu disebatkeun, tanpa nami, ku Gregory of Tours dina De gloria martyrum na .
Keuskupan Katolik Bergen atanapi Keuskupan Bjørgvin di Norwégia aya ti abad ka-11 dugi ka Reformasi Protestan (1537), sareng kalebet kabupatén (modérn) Hordaland sareng Sogn og Fjordane.
Tilas keuskupan Katolik Perancis di Boulogne aya ti 1567 dugi ka Revolusi Perancis. Éta didamel saatos kauskupan Thérouanne diteken kusabab karusakan perang ningali; sacara épéktip ieu mangrupikeun nami. Concordat taun 1801 neken keuskupan Boulogne, mindahkeun wilayahna ka keuskupan Arras. Tempatna nyaéta Katedral Boulogne, dibongkar di 1793.
Carpentras mangrupikeun keuskupan Garéja Katolik Roma di daérah Provence, ti Kakaisaran Romawi engké dugi ka 1801. Éta mangrupikeun bagian tina propinsi gareja handapeun Metropolitan, Uskup Agung Arles. Uskup mangrupikeun tokoh utama di Comtat Venaissin, sareng anggota Estates of the Comtat. Anjeunna diangkat langsung ti paus.
Keuskupan Katolik Castres, di Perancis Kidul, didamel taun 1317 ti keuskupan Albi. Éta diteken dina waktos Révolusi Perancis, dina kaayaan Concordat taun 1801. Wewengkonna balik deui ka keuskupan Albi.
Tilas keuskupan Perancis di Cavaillon eksis dugi ka Révolusi Perancis salaku keuskupan Comtat Venaissin, setoran Garéja Roma. Éta mangrupikeun anggota propinsi garéja dipimpin ku Metropolitan Archb Bishop of Avignon. Korsi na aya di Cavaillon, di belah kidul-wétaneun anu ayeuna janten Perancis, di jurusan modéren Vaucluse.
Tilas keuskupan Katolik Perancis Comminges sahenteuna aya ti abad ka genep, dugi ka Revolusi Perancis. Korsi para uskup éta di Saint-Bertrand-de-Comminges, ayeuna henteu langkung ti hiji désa, di jurusan modérn Haute-Garonne di Perancis kidul-kulon. Wewengkon keuskupan kuno ayeuna kagolong keuskupan agung Toulouse. Nami Comminges dilebetkeun kana titulatur Uskup Agung Toulouse tanggal 19 Januari 1935. Anjeunna ayeuna janten Uskup Agung Toulouse-Saint Bertrand de Comminges-Rieux.
Tilas keuskupan Katolik Perancis di Couserans aya panginten ti abad kalima dugi ka Revolusi Perancis di akhir abad ka dalapan belas. Éta ngalebetkeun urut propinsi Couserans, di belah kidul-kulon Perancis. Korsi episkopal na aya di Saint-Lizier, kota leutik di beulah kulon Foix. Éta mangrupikeun hak pilih arkib di Auch.
Keuskupan Dax atanapi Acqs mangrupikeun daérah gareja Katolik Roma di Gascony di Perancis kidul-kulon. Numutkeun tradisi éta didirikeun dina abad ka-5. Éta diteken saatos Revolusi Perancis, ku Concordat taun 1801 antara Konsul Mimiti Napoleon Bonaparte sareng Paus Pius VII. Wewengkonna ayeuna milik ka Keuskupan Aire sareng Keuskupan Bayonne.
Tilas keuskupan Katolik Perancis Die aya ti abad kaopat dugi ka tilu belas, teras deui ti 1678 dugi ka Revolusi Perancis. Éta diteken ku Concordat 1801, wilayahna ditugaskeun ka keuskupan Grenoble. Éta tingali nyaéta Katedral Asumsi di Maot.
Keuskupan Breton sareng Perancis Katolik Dol aya ti 848 dugi ka Révolusi Perancis. Éta diteken ku Concordat taun 1801. Éta tingali nyaéta Katedral Dol. Téritori anu sumebar dibageakeun utamina ku Keuskupan Rennes sareng Keuskupan Saint-Brieuc.
Aya dua suksesi Uskup Dorchester dina jaman abad pertengahan:
- pikeun uskup abad ka 7 di Wessex, tingali Bishop of Winchester
- pikeun uskup abad ka-9 – 11 di Mercia, tingali Uskup Lincoln
Tilas Archdiocese Metropolitan Katolik Roma di Eauze , di Aquitaine, kidul-kulon Perancis, aya ti kira-kira 300 nepi ka 879.
Keuskupan Agung Katolik Roma di Embrun aya di beulah kidul Perancis, di pagunungan Pegunungan Alpen Maritime, dina jalur anu ngalir ti Gap ku jalan Briançon ka Turin. Éta ngagaduhan salaku anggota Suzuki di Digne, Keuskupan Antibes sareng Grasse, Keuskupan Vence, Keuskupan Glandèves, Keuskupan Sénna sareng Keuskupan Nice. Éta tingali nyaéta Katedral Nôtre Dame di Embrun.
Tilas keuskupan Katolik Perancis di Grasse diadegkeun dina abad ka-4 atanapi ka-5 salaku keuskupan Antibe . Asalna diturunkeun ka Uskup Agung Aix, teras ka Uskup Agung Embrun. Tingali éta ngalih ti Antibes ka Grasse di 1244. Éta tetep di Katedral Grasse dugi Revolusi Perancis. Keuskupan diteken ku Concordat taun 1801, wilayahna ngalirkeun ka keuskupan Nice.
Tilas keuskupan Katolik Norwegia di Hamar aya ti taun 1152 dugi ka 1542, nalika Réformasi Protestan ngajantenkeunana janten uskup garéja nagara Lutheran. Katedral tingali di Hamar, sareng kauskupan kalebet kabupaten (modérn) Hedmark, Oppland, sareng bagian tengah Buskerud. Éta ogé kalebet sababaraha bagéan Telemark.
Keuskupan Laon di département Aisne ayeuna, mangrupikeun keuskupan Katolik sakitar 1300 taun, dugi ka Révolusi Perancis. Korsi na aya di Laon, Perancis, sareng Katedral Laon. Ti mimiti abad ka-13, uskup Laon mangrupikeun Pair de France , diantara golongan élit.
Keuskupan Agung Metropolitan Katolik Kuno Laureacum (Lorch) aya di anu ayeuna di belah luhur belah luhur Austria.
Bishopric Lavaur diadegkeun ku Paus John XXII dina rencana na pikeun nyusun deui keuskupan Toulouse. Kota ieu ayana sakitar lima belas mil di wétaneun Toulouse. Lavaur ngagaduhan reputasi salaku salah sahiji pusat terkuat umat Katolik, anu disebut sedes Satanae, atque erroris haeretici primatica ('tempat setan sareng sumber utama kasalahan bid'ah' Keuskupan diwangun ku sakitar 80-90 paroki. Éta janten salah sahiji biara, éta ti Sorèz, biara Clarisses, biara tina Putri Palang, biara Dominika, salah sahiji Fransiskan, salah sahiji Capuchins, dua urang Dominika anu dirombak, sareng dua imah Doctrinaires . Keuskupan ngahasilkeun sababaraha 35.000 livres pikeun uskup.
Tilas Keuskupan Katolik Lectoure aya di Perancis kidul-kulon. Éta aya ti abad kaopat dugi ka jaman Révolusi Perancis, nalika éta diteken handapeun Konkordat taun 1801. Éta tingali nyaéta Katedral Lectoure. Lectoure ayeuna janten komune Gers.
Keuskupan Katolik Roma di Lescar , di Perancis kidul-kulon, didirikeun dina abad kalima, sareng teras dugi ka 1790. Asalna mangrupikeun bagian tina Propinsi Novempopulania, sareng Lescar ngagaduhan tempat katujuh di antara kota-kota. Éta tingali nyaéta Katedral Asumsi di Lescar, dimimitian dina 1120; crypt katedral ogé mausoleum kulawarga Albret dina abad ka-16.
Tilas Keuskupan Katolik Roma di Lombez aya, kalayan ningali di Lombez di jurusan Gers anu ayeuna di Gascony, ti 1317 dugi ka réhuffle Napoleon saatos Revolusi Perancis.
Tilas keuskupan Katolik Maillezais di Perancis belah kalér-kulon didirikeun taun 1317, ku Paus John XXII, sareng lirén ayana di 1648 nalika dilebetkeun kana keuskupan anyar La Rochelle. Kota Maillezais ayeuna aya di jurusan Vendée, sareng kaseueuran daérah urut keuskupan kagolong kauskupan Luçon.
Tilas keuskupan Katolik Mirepoix , di Perancis kidul-kulon, didamel taun 1317 ku Paus John XXII ti kauskupan Pamiers. Éta aya dugi ka Révolusi Perancis, sareng janten hakim Uskup Agung Toulouse. Éta tingali nyaéta Mirepoix, Ariège.
Tilas keuskupan Katolik Narbonne aya ti jaman Kristen mimiti dugi ka Révolusi Perancis. Éta mangrupikeun kauskupan agung, kalayan ningali na di Narbonne, ti taun 445, sareng pangaruhna ngalir ngalangkungan Perancis kidul-kulon sareng kana Catalonia.
Tilas keuskupan Katolik Perancis Noyon ngagolér di belah wétan-kalér Perancis, sakitar Noyon. Éta kabentuk nalika Saint Medardus mindahkeun korsi uskup di Vermandois ka Noyon, dina abad kagenep. Salami opat abad éta dihijikeun sareng uskup Tournai. Teras dina abad ka dua belas éta deui mandiri, sareng uskup Noyon janten pasangan-komté Perancis.
Tilas Keuskupan Katolik Roma di Oloron mangrupikeun kaopis ritus Latin di jurusan Pyrénées-Atlantiques, daérah Aquitaine di beulah kidul-kulon Perancis, ti abad ka-6 dugi ka abad ka-19.
Keuskupan padumukan kuno Oranyeu di Comtat Venaissin di Provence, gantung milik Kepausan, ditindes ku pamaréntah Perancis nalika Revolusi Perancis. Éta dihirupkeun deui di 2009 salaku titular ningali Garéja Katolik Roma.
Tilas Keuskupan Ribe nyaéta keuskupan Katolik Roma di Jutlandia Kidul, Dénmark. Keuskupan didirikan taun 948, sareng leyur dina 1536 nalika Réformasi Protestan. Dina Garéja Dénmark anu nembé diadegkeun, Diocese of Ribe sacara épéktip ngagantikeun prékursor Katolik Roma na.
Tilas keuskupan Katolik Perancis Rieux aya ti 1317 dugi ka Révolusi Perancis. Éta dumasarkeun di Rieux-Volvestre, kidul-kulon Perancis, di jurusan modérn Haute-Garonne.
Tilas keuskupan Katolik Perancis Riez sahenteuna aya ti abad ka lima ka Gaul ka Revolusi Perancis. Tingali na aya di Riez, di jurusan modérn Alpes-de-Haute-Provence.
Tilas keuskupan Perancis Saintes aya ti abad ka-6 nepi ka Revolusi Perancis. Uskupna ningali di katedral Saintes di kulon Perancis, di jurusan modérn Charente-Maritime. Saatos Concordat taun 1801, keuskupan dileungitkeun sareng daérah na ngalirkeun utamina ka Keuskupan La Rochelle, anu namina dirobih taun 1862 janten Keuskupan La Rochelle sareng Saintes ayeuna.
Keuskupan Katolik Perancis Sarlat aya ti 1317 dugi ka 1801. Éta diteken ku Concordat taun 1801. Wewengkonna diwariskeun ka keuskupan Angoulême.
Tilas keuskupan Katolik Perancis Sénez aya ti abad ka lima atanapi kagenep, dugi ka Révolusi Perancis. Tingali na aya di Sénez, di beulah kidul Perancis, di jurusan modérn Alpes-de-Haute-Provence. Saatos Concordat taun 1801 daérah keuskupan ditambah kana kauskupan Digne.
Tilas keuskupan Katolik Perancis Senlis aya ti abad ka genep, sahenteuna, nepi ka Revolusi Perancis. Katingaliana aya di Senlis, di jurusan modéren Oise, di beulah kalér Perancis.
Tilas keuskupan Perancis Sisteron aya dugi ka Révolusi Perancis. Tingali na aya di Sisteron di Perancis kidul sareng di Forcalquier, di jurusan modérn Alpes-de-Haute-Provence. Sisteron mangrupikeun hiji-hijina kauskupan di Perancis anu ngagaduhan dua katedral. Unggal katedral ngagaduhan Bab, sareng dua Bab ieu milih babarengan nalika pamilihan umum diayakeun milih uskup anyar Sisteron. Keuskupan Sisteron mangrupikeun bagian tina propinsi garéja Narbonensis Secunda, anu Metropolitan nyaéta Uskup Agung Aix-en-Provence.
Tilas Keuskupan Katolik Stavanger di Norwégia kalebet kabupatén modérn Rogaland sareng Agder sasarengan sareng daérah Valdres sareng Hallingdal sareng paroki Eidfjord sareng Røldal ti Hordaland. Éta aya ti mimiti abad ka-12 dugi ka Réformasi Protestan.
Keuskupan Agung Tarentaise mangrupikeun keuskupan Katolik Roma sareng keuskupan agung di Perancis, kalayan ningali na di Moûtiers, di Lebak Tarentaise di Savoie. Diadegkeun salaku keuskupan dina abad ka-5, diangkat jadi arkidoksik taun 794, sareng bubar di 1801. Keuskupan Tarentaise didirikeun deui taun 1825, sareng ngahiji sareng keuskupan Chambéry sareng keuskupan Saint-Jean-de-Maurienne janten ngawangun Archdiocese of Chambéry, Maurienne sareng Tarentaise di 1966.
Tilas Keuskupan Kapuloan Faroe aya ti abad ka-11 dugi ka Réformasi Protestan. Kapuloan Faroe ayeuna kalebet kana Diocese Katolik Roma Kopenhagen.
Keuskupan Toul nyaéta keuskupan Katolik Roma anu linggih di Toul di Perancis ayeuna. Éta aya ti 365 dugi ka 1824. Ti 1048 dugi ka 1552, éta ogé nagara bagian Kakaisaran Romawi Suci.
Tilas Keuskupan Katolik Roma Perancis Toulon aya dugi ka Concordat taun 1801. Tempat na di Toulon.
Tilas keuskupan Katolik Perancis di Vabres aya ti 1317 dugi ka Révolusi Perancis. Saatos Concordat taun 1801 wilayahna dibagi antara keuskupan Cahors sareng keuskupan Montpellier.
Keuskupan Kuno Vaison nyaéta keuskupan Katolik Roma di Perancis, diteken taun 1801, sareng daérah na dipindahkeun ka keuskupan Avignon. Éta parantos janten salah sahiji tina salapan kauskupan di propinsi gareja anu dipimpin ku uskup agung Arles, tapi réorganisasi engké nempatkeun Vasio di handapeun uskup agung Avignon. Yurisdiksi di jero keuskupan dibagi antara uskup sareng Comte de Provence, kaadilan anu langkung luhur sareng kastil milik Comte, sareng kaadilan sipil sareng sadaya hak-hak séjén milik uskup. Katedral dilayanan ku bab anu ngagaduhan opat kamahéran: provost (praepositus), archdeacon, sacristan, sareng precentor. Aya ogé genep kanu, masing-masing ngagaduhan prebend napel na kantorna.
Tilas keuskupan Katolik Perancis Vence aya dugi ka Révolusi Perancis. Tingali na aya di Vence di Provence, di jurusan modérn Alpes Maritimes.
Tilas Keuskupan Viborg nyaéta keuskupan Katolik Roma di Dénmark. Didirikeun taun 1065 sareng dibubarkeun dina 1536 nalika Réformasi Protestan.
Uskup Agung Vienne , dingaranan episkopal na tingali Vienne di département Isère beulah kidul Perancis, mangrupikeun keuskupan agung Katolik Romawi metropolitan. Ayeuna janten bagian tina Archdiocese of Lyon.
Aya dua suksesi Uskup Dorchester dina jaman abad pertengahan:
- pikeun uskup abad ka 7 di Wessex, tingali Bishop of Winchester
- pikeun uskup abad ka-9 – 11 di Mercia, tingali Uskup Lincoln
Nyébéd , beuleum bébas , beuleum gratis , beuleum napas-napas , atanapi beuleum kulit mangrupikeun bentuk terjun di jero cai anu ngandelkeun panahan napas dugi ka resurfacing tibatan panggunaan alat pernapasan sapertos peralatan scuba.
Ieu mangrupikeun daptar dokter kuno anu dipikaterang ngalaksanakeun ubar dina sababaraha bentuk sateuacan Maséhi 700:
Dokumén kuno , dina hukum bukti, ngarujuk kana duanana cara oténtikasi pikeun salembar bukti dokuméntasi, sareng pengecualian kana aturan anu hearsay.
Dodecanese mangrupikeun sakumpulan 15 langkung ageung ditambah 150 kapuloan Yunani langkung alit di Laut Aegean kidul-wétan sareng Mediterania Wétan, di luar basisir Anatolia Turki, anu 26 diantarana dicicingan. Grup pulau ieu umumna ngahartikeun wates wétan Laut Kreta. Aranjeunna kagolong kana gugus pulau Sporades Kidul anu langkung lega.
Kabiasaan anjing mangrupikeun galur khusus anu tujuanana dipelak ku manusa pikeun ngalakukeun tugas-tugas khusus, sapertos ngangon, moro, sareng ngajaga. Nalika ngabédakeun urang sunda ti jinisna, aturan jempol nyaéta urang sunda anu sok "ngabuahkeun kanyataan". Anjing mangrupikeun mamalia anu paling variabel di bumi, kalayan Pilihan artifisial ngahasilkeun sakitar 450 jenis anjing anu diakui sacara global. Keturunan ieu ngagaduhan sipat anu béda anu aya hubunganana sareng morfologi, anu kalebet ukuran awak, bentuk tangkorak, phenotype buntut, jinis bulu, sareng warna jas. Sipat paripolahna kaasup ngajaga, ngangon, sareng moro, sareng sipat kapribadian sapertos perilaku hipersosial, kendel, sareng agresi. Kaseueuran ras diturunkeun tina sajumlah leutik pendiri dina 200 taun ka pengker. Hasilna, anjing ayeuna mangrupikeun spésiés karnivora anu paling loba sareng sumebar di sakumna dunya.
Domains of Mystery Kuno mangrupikeun pidéo video roguelike anu didesain sareng dikembangkeun ku Thomas Biskup sareng dileupaskeun taun 1994. Tujuan pamuter na nyaéta pikeun ngeureunkeun kakuatan Chaos anu nyerang dunya Ancardia. Gimna parantos diidentifikasi minangka salah sahiji "roguelikes utama" ku John Harris.
Doris tiasa ningali:
Drachma mangrupikeun mata uang anu dianggo di Yunani salami sababaraha periode dina sajarah na:
- Satuan mata uang Yunani kuno anu dikaluarkeun ku seueur nagara kota Yunani salami sapuluh abad, ti jaman Archaic sapanjang jaman Klasik, jaman Hellenistik dugi ka jaman Romawi dina Kaisar Yunani Kaisar.
- Tilu mata uang Yunani modéren, anu mimiti diwanohkeun dina 1832 ku Raja Yunani Otto (Όθων) sareng anu terakhir diganti ku euro dina 2001. Euro henteu mimiti medar dugi ka 2001 tapi kurs ditetepkeun dina 19 Juni 2000, kalayan perkenalan hukum tina euro anu lumangsung dina Januari 2002.
Ratusan padumukan Karuhun Puebloan aya di Amérika Kidul Kidul. Kalayan ampir sadayana diwangun saé sateuacan 1492 CE, kota-kota sareng kampung-kampung Puebloan ieu aya sapanjang geografi Kulon Kidul.
Dina sajarah pamikiran ékonomi, pamikiran ékonomi kuno ngarujuk kana ideu ti jalma sateuacan Abad Pertengahan.
Mesir Kuno mangrupikeun peradaban Afrika Kalér kuno, konséntrasi sapanjang sisi handap Walungan Nil, perenahna di tempat anu ayeuna nagara Mesir. Peradaban Mesir Kuno nuturkeun Mesir Prasejarah sareng ngagabung sakitar 3100 SM sareng ngahijikeun pulitik Mesir Luhur sareng Handap dina kaayaan Menes. Sejarah Mesir kuno kajantenan mangrupikeun séri karajaan anu stabil, dipisahkeun ku jaman henteu stabilitas anu dikenal salaku Periode Menengah: Karajaan Tua Zaman Perunggu Awal, Karajaan Tengah Zaman Perunggu Tengah sareng Karajaan Anyar Zaman Perunggu Akhir. .
Mesir Kuno nyaéta majalah anu eusina ngeunaan poko Egyptology. Éta diterbitkeun dua-bulan. Majalah Mesir Kuno dipasang di antara jurnal akademik sareng majalah perjalanan - nyandak pemandangan dunya kuno anu spektakuler sareng papanggihan arkéologis panganyarna sareng tiori ti otoritas terkemuka di dunya ngeunaan hal éta, digambar ku seueur foto.
Manjang langkung ti dua rébu taun, Mesir kuno sanés mangrupikeun peradaban anu stabil tapi dina parobihan sareng pergolakanana anu teras-terasan, biasana dibagi kana jaman ku para ahli sajarah. Kitu ogé, arsitéktur Mesir kuno sanés mangrupikeun salah sahiji gaya, tapi sakumpulan gaya anu bénten-bénten seiring waktos tapi sababaraha kamiripan.
Urang Mesir kuno ngagaduhan serangkaian prakték panguburan anu dipercaya yén aranjeunna diperyogikeun pikeun mastikeun kalanggenganana saatos maot. Ritual ieu kalebet mummifying awak, matak mantra sihir, sareng ngubur kalayan barang kubur khusus anu panginten diperyogikeun di alam baka.
Pamakéan perencanaan kota di Mesir kuno mangrupikeun masalah debat anu teras-terasan. Kusabab situs kuno biasana ngan ukur hirup dina sababaraha fragmen, sareng seueur kota Mesir kuno anu teras-terasan dicicingan ti saprak bentuk aslina, kawilang saeutik anu saleresna dipikaharti ngeunaan desain umum kota-kota Mesir salami periode anu ditangtoskeun.
Mitos ciptaan kuno Mesir mangrupikeun rekening Mesir kuno ngeunaan nyiptakeun dunya. Téks Piramida, hiasan témbok kubur sareng tulisan, ti saprak Karajaan Tua parantos masihan seueur inpormasi ngeunaan mitos ciptaan Mesir mimiti. Mitos-mitos ieu ogé ngawangun kompilasi agama anu pangpayunna di dunya. Urang Mesir kuno gaduh seueur déwa panyipta sareng legenda anu aya hubunganana. Janten, dunya atanapi langkung khususna Mesir diciptakeun ku sababaraha cara numutkeun sababaraha bagéan nagara. Sababaraha vérsi mitos nunjukkeun nyiduh, anu séjén onani, salaku polah nyiptakeun. Gabungan antara pasangan ilahi anu munggaran ngalahirkeun pasangan lanceukna anu sanés, Geb sareng Nut, anu dina gilirannana nyiptakeun Osiris, Isis, Seth sareng Neftthys. Penyuluh pikeun kerangka dasar ieu nyaéta mitos Osiris anu ngalibetkeun déwa, permaisuri na Isis, sareng putra aranjeunna Horus. Pembunuhan Osiris ku Seth, sareng perjuangan pikeun kakuatan, anu dimeunangkeun ku Horus, nyayogikeun narasi anu kuat anu ngahubungkeun ideologi kuno karajaan Mesir sareng nyiptakeun kosmos.
Masakan Mesir kuno ngalangkungan langkung ti tilu rébu taun, tapi tetep tetep seueur sipat anu tetep dugi ka jaman Yunani-Romawi. Pokokna urang Mesir miskin sareng beunghar mangrupikeun roti sareng bir, sering dibarengan ku bawang héjo, sayuran sanésna, sareng daging, buruan sareng lauk anu langkung alit.
Pustaka anu nyiptakeun naskah pamakaman Mesir kuno mangrupikeun kumpulan dokumén agama anu dianggo di Mesir kuno, biasana pikeun ngabantosan sumanget jalma prihatin pikeun dijaga di alam baka.
Sejarah Mesir kuno ngabentang jaman ti mimiti padumukan prasejarah ti lebak Nil kalér dugi ka penaklukan Romawi Mesir di 30 SM. Mangsa pharaonic, jaman dimana Mesir dikawasa ku firaun, tanggal ti abad ka-32 SM, nalika Mesir Luhur sareng Handap dihijikeun, dugi ka nagara éta murag dina kakawasaan Makédonia di 332 SM.
Sastra Mesir Kuna ditulis dina basa Mesir ti jaman pharaonic Mesir kuno nepi ka akhir penguasaan Romawi. Éta ngagambarkeun korpus pangkolotna literatur Mesir. Babarengan literatur Sumerian, éta dianggap pustaka pangpayunna sadunya.
Pangobatan urang Mesir kuno mangrupikeun anu paling lami didokuméntasikeun. Ti mimiti peradaban dina akhir milénium kaopat SM dugi ka panjajahan Persia taun 525 SM, prakték médis Mesir janten seueur robih sareng kalebet operasi non-invasif saderhana, setting tulang, kedokteran gigi, sareng sakumpulan farmakopoeia. Pamikiran médis Mesir mangaruhan tradisi engké, kaasup urang Yunani.
Dina matématika, perkalian Mesir kuno , salah sahiji tina dua padamelan multiplication anu dianggo ku juru tulis, mangrupikeun padika sistematis pikeun ngalikeun dua nomer anu henteu meryogikeun tabel multiplikasi, ngan ukur kamampuan pikeun ngalikeun sareng ngabagi 2, sareng nambihan. Éta nguraikeun salah sahiji multiplikasi kana jumlah kakuatan dua sareng nyiptakeun tabel dobel tina multiplikasi kadua. Cara ieu tiasa disebat mediasi sareng duplasi , dimana mediasi ngandung hartos ngabagi dua angka sareng duplasi hartosna duka kali pikeun nomer anu sanés. Éta masih dianggo di sababaraha daérah.
Formula tawaran , ogé dikenal dina bentuk transliterasi tina incipit na salaku formula ḥtp-ḏỉ-nsw atanapi ḥtp-ḏj-nswt mangrupikeun rumus dédiktif konvensional anu kapendak dina obyék pamakaman Mesir kuno, dipercaya ngamungkinkeun almarhum nyandak bagian tina tawaran anu disajikeun ka dewa-dewa utama dina nami raja, atanapi dina tawaran ditepikeun langsung ka almarhum ku anggota kulawarga. Éta mangrupikeun téks umum Mesir Tengah anu paling umum.
Sual lomba Mesir kuno diangkat dina sajarah salaku produk tina konsep ras awal abad ka 18 sareng 19, sareng dikaitkeun sareng modél hierarki ras utamina dumasarkeun kraniometri sareng antropometri. Rupa-rupa pandangan medar ngeunaan idéntitas ras urang Mesir sareng sumber kabudayaanna. Sababaraha sarjana nyatakeun yén budaya Mesir kuno dipangaruhan ku penduduk anu nyarios Afroasiatik anu sanés di Afrika Kalér atanapi Wétan Tengah, sedengkeun anu sanés nunjuk ka pangaruh ti sababaraha kelompok Nubia atanapi populasi di Éropa. Dina sababaraha waktos anu terakhir sababaraha panulis teraskeun nangtang pandangan utama, sababaraha fokus kana merjuangkeun ras jalma-jalma kasohor khususna sapertos raja anu diwakilan dina Great Sphinx of Giza, firaun pituin Mesir Tutankhamun, Ratu Mesir Tiye, sareng ratu Ptolemaic Yunani Cleopatra VII .
Mesir Ratscrew atanapi Slap mangrupikeun kaulinan kartu Amérika modéren pikeun kulawarga anu cocog sareng populér ku barudak. Gimna sami sareng kaulinan kartu Inggris abad ka-19 Beggar-My-Neighbor, kalayan konsép tambihan kartu "tamparan" nalika kombinasi tangtu dimaénkeun, mirip sareng panginten diinjeum ti Slapjack.
Agama Mesir Kuno mangrupikeun sistem kompléks kapercayaan musyrik sareng ritual anu ngawangun bagian integral budaya Mesir kuno. Éta museur kana hubungan urang Mesir sareng seueur déwa anu dipercaya aya, sareng ngadalikeun dunya. Ritual sapertos solat sareng sasauran disayogikeun ka déwa-déwi pikeun dipikasieun. Prakték agama resmi dipuseurkeun kana firaun, penguasa Mesir, dipercaya gaduh kakuatan ketuhanan ku jabatanana. Aranjeunna bertindak salaku perantara antara masarakatna sareng déwa, sareng wajib ngadukung dewa-dewa ngalangkungan ritual sareng sasajen supados aranjeunna tiasa ngajaga Ma'at, urutan kosmos, sareng ngusir Isfet, anu huru-hara. Nagara khususkeun sumberdaya anu luar biasa pikeun ritual kaagamaan jeung pangwangunan candi.
Protokol titulér karajaan atanapi karajaan mangrupikeun konvénsi penamaan standar anu dicandak ku firaun Mesir kuno. Éta ngalambangkeun kakuatan dunya sareng kakuatan suci sareng ogé bertindak salaku semacam pernyataan misi pikeun kakuasaan raja.
Téknologi Mesir Kuno ngajelaskeun alat-alat sareng téknologi anu diciptakeun atanapi dianggo di Mesir Kuno. Urang Mesir nyiptakeun sareng ngagunakeun seueur mesin saderhana, sapertos tanjakan sareng tuas, pikeun ngabantosan prosés pangwangunan. Aranjeunna ngagunakeun tali palésa pikeun mastikeun cangkéng kapal. Kertas Mesir, didamel tina papirus, sareng gerabah diproduksi masal sareng diekspor sapanjang Cekungan Mediterania. Kabayangna dianggo pikeun sababaraha tujuan, tapi kereta ngan ukur dipaké saatos Periode Pertengahan Kadua. Urang Mesir ogé maénkeun peran penting dina ngembangkeun téknologi maritim Mediterania kalebet kapal sareng mercusuar.
Pamakéan perencanaan kota di Mesir kuno mangrupikeun masalah debat anu teras-terasan. Kusabab situs kuno biasana ngan ukur hirup dina sababaraha fragmen, sareng seueur kota Mesir kuno anu teras-terasan dicicingan ti saprak bentuk aslina, kawilang saeutik anu saleresna dipikaharti ngeunaan desain umum kota-kota Mesir salami periode anu ditangtoskeun.
Satuan pangukuran Mesir kuno nyaéta anu dianggo ku dinasti Mesir kuno sateuacan dilebetkeun kana Kakaisaran Romawi sareng panerapan umum ukuran Romawi, Yunani, sareng Bizantium. Unit panjangna sigana asalna antropis, dumasar kana sababaraha bagéan awak manusa, sanaos ieu distandarkeun nganggo batang kubit, untaian tali, sareng ukuran resmi anu dijaga di sababaraha candi.
Pamakéan perencanaan kota di Mesir kuno mangrupikeun masalah debat anu teras-terasan. Kusabab situs kuno biasana ngan ukur hirup dina sababaraha fragmen, sareng seueur kota Mesir kuno anu teras-terasan dicicingan ti saprak bentuk aslina, kawilang saeutik anu saleresna dipikaharti ngeunaan desain umum kota-kota Mesir salami periode anu ditangtoskeun.
Mesir Kuno mangrupikeun peradaban kuno di wétaneun Afrika Kalér, konséntrasi sapanjang belah kalér na Walungan Nil di Mesir. Peradaban ngahiji kira-kira 3150 SM sareng ngahijikeun politik luhur Mesir handap sareng Handap handapeun firaun kahijina, sareng éta berkembang salami tilu milénia salajengna. Sejarah na lumangsung dina sababaraha karajaan anu stabil, dipisahkeun ku période ketidakstabilan relatif anu dikenal salaku période panengah . Mesir Kuno ngahontal puncak na salami Karajaan Anyar, saatos éta asup kana jaman turunna lalaunan. Mesir ditaklukkeun ku suksesi kakuatan asing dina periode telat, sareng kakuasaan firaun resmi réngsé dina 31 SM, nalika Kakaisaran Romawi mimiti nalukkeun Mesir sareng ngajantenkeun propinsi. Sanaos kakuatan militér Mesir di Karajaan Lawas sareng Tengah dijaga leres, bentuk anyar anu muncul di Karajaan Anyar nunjukkeun nagara janten langkung teratur pikeun nyayogikeun kabutuhanna.
Dina istilah historiografi, Carthage kuno mangrupikeun peradaban Fénisia nalika jaman kuno, dimimitian ti pendirian Carthage di Tunisia modéren dina abad kasalapan SM, dugi ka musnahna di 146 SM. Di na jangkungna dina abad ka opat SM, nagara kota naék janten kota gedé di dunya, sareng pusat Kakaisaran Carthaginian , kakuatan utama di dunya kuno anu ngawasa Laut Tengah.
Kakaisaran mangrupikeun nagara daulat anu diwangun ku sababaraha daérah sareng masarakat anu tunduk kana hiji kakawasaan anu ngatur, sering janten kaisar. Nagara tiasa janten karajaan ku definisi sempit ngalangkungan kaisar sareng namina sapertos kitu, atanapi ku définisi anu lega sakumaha nyatakeun di luhur salaku daérah agrégat dina kakawasaan panguasa luhur sapertos Kakaisaran Romawi.
Epesus mangrupikeun kota di Yunani kuno di basisir Ionia, 3 kilométer (1,9 mi) belah kidul-kulon Selçuk ayeuna-ayeuna di Provinsi zzir, Turki. Éta diwangun dina abad ka-10 SM dina situs tilas ibukota Arzawan ku Attic sareng kolonis Yunani Ionia. Salami jaman Yunani Klasik, éta mangrupikeun salah sahiji dua belas kota anu janten anggota Liga Ionia. Kota ieu dikuasai Républik Romawi dina 129 SM.
Sajak epik mangrupikeun sajak narasi anu panjang, biasana ngalibetkeun waktos saluareun ingetan hirup anu lumangsungna kalakuan anu luar biasa ti lalaki sareng awéwé anu luar biasa anu, dina hubungan sareng déwa atanapi kakuatan superhuman anu sanésna, masihan bentuk ka alam semesta fana pikeun turunanana, panyair sareng pamirsa, pikeun paham kana dirina salaku hiji bangsa atanapi bangsa.
Epirus mangrupikeun nagara Yunani kuno sareng karajaan anu aya di daérah géografis Epirus, di Yunani kalér-kulon sareng Albania kidul. Bumi di Epirotes kuno , nagara bagian ieu dibatesan ku Liga Aetolian di beulah kidul, Tésalonika Kuno sareng Makedonia Kuno di wétan, sareng suku Illyrian di beulah kalér. Raja Yunani Pyrrhus dipikaterang parantos ngajantenkeun Epirus kaayaan anu kuat di daérah Yunani anu sabanding sareng anu resep di Makedonia Kuno sareng Roma Kuno. Tentara Pyrrhus ogé ngusahakeun serangan ngalawan nagara Roma Kuno nalika kampanye gagal di Itali anu ayeuna modern.
Sejarah kuno mangrupikeun agrégat kajadian kapungkur ti mimiti nyerat sareng nyatet sajarah manusa sareng dugi ka sajarah pasca-klasik. Frasa éta tiasa dianggo pikeun ngarujuk kana waktos atanapi disiplin akademik.
Étika mangrupikeun cabang filsafat anu nalungtik tingkah laku moral anu leres sareng salah, konsép moral sareng basa moral. Étika atanapi filsafat moral mangrupikeun cabang filsafat anu "ngalibatkeun sistematisasi, ngabela, sareng nyarankeun konsép tingkah laku anu bener sareng salah". Bidang étika, dibarengan éstétika, ngeunaan masalah nilai, sahingga ngandung cabang filsafat anu disebut aksiologi.
" Astronot kuno " ngarujuk kana hipotésis, sering dipidangkeun ku cara samaran, yén mahluk luar angkasa anu cerdas nganjang ka Bumi sareng ngalakukeun hubungan sareng manusa di jaman kuno sareng jaman prasejarah. Pendukung nunjukkeun yén hubungan ieu mangaruhan kana ngembangkeun budaya modéren, téknologi, agama, sareng biologi manusa. Posisi umum nyaéta déwa-déwa ti kaseueuran, upami henteu sadayana, agama asalna ti luar bumi, sareng yén téknologi canggih anu dibawa ka Bumi ku astronot kuno ditafsirkeun salaku bukti status ketuhanan ku manusa awal.
A Fife and Drum Corps mangrupikeun gamelan musik anu diwangun ku lima sareng drum. Di Amérika Serikat Amérika, fife sareng drum corps anu ngahususkeun kana kesan jaman kolonial nganggo fifes, drum tegangan snare drum, sareng (kadang) drum bass tension tension dikenal salaku Fife Kuno sareng Drum Corps. Seueur ensembel ieu asalna tina jinis musik lapangan militér.
Diét kuno biasana ditangtukeun ku aksés dahareun anu ngalibatkeun lokasi, géografi sareng iklim sedengkeun kaséhatan kuno dipangaruhan ku konsumsi pangan sajaba ti faktor éksternal sapertos panyakit sareng bala. Masih aya seueur mamang ngeunaan diet kuno ieu kusabab kurangna buktina. Sarupa sareng anu dicarioskeun ku antropolog Amanda Henry, aya seueur waktos dina sajarah manusa tapi ngan aya téori pikeun ngajawab patarosan ngeunaan naon anu didahar jalma-jalma harita. Ngan nembé aya tilas anu kapendak dina sésa-sésa jalma ieu.
Project Fishweir Kuna mangrupikeun grup kolaborasi anu nyiptakeun pamasangan seni umum taunan di Boston Common.
Sidik Kuno Acahualinca aya di Managua, Nikaragua caket basisir kidul Danau Managua. Daérah ieu kantos disebat "El Cauce". Jalur na nyaéta fosil Ahir Holocene tapak suku manusa anu ditinggalkeun dina lebu vulkanik sareng leutak, anu nguatkeun sakitar 2.120 ± 120 taun ka pengker, teu lami saatos rombongan dugi ka 15 jalma ngaliwat.
Sidik Kuno Acahualinca aya di Managua, Nikaragua caket basisir kidul Danau Managua. Daérah ieu kantos disebat "El Cauce". Jalur na nyaéta fosil Ahir Holocene tapak suku manusa anu ditinggalkeun dina lebu vulkanik sareng leutak, anu nguatkeun sakitar 2.120 ± 120 taun ka pengker, teu lami saatos rombongan dugi ka 15 jalma ngaliwat.
Leuweung anu tumuh - ogé disebut leuweung primér , leuweung parawan , leuweung sérial telat atanapi leuweung perdana - mangrupikeun leuweung anu parantos atos ageung tanpa gangguan anu signifikan sareng kukituna nunjukkeun ciri ékologis anu unik sareng tiasa diklasifikasikeun salaku komunitas klimaks. Organisasi Pangan sareng Pertanian Perserikatan Bangsa-Bangsa netepkeun leuweung primér salaku leuweung anu dibangkitkeun sacara alami tina spésiés tangkal pituin anu teu aya indikasi anu jelas katingali ngeunaan kagiatan manusa sareng prosés ékologis henteu kaganggu sacara signifikan. Langkung sapertilu tina leuweung dunya mangrupikeun leuweung primér. Fitur patumbuhan lami kalebet struktur anu aya hubunganana sareng tangkal anu nyayogikeun habitat satwa anu beragam anu ningkatkeun kaanekaragaman hayati ékosistem leuweung. Leuweung parawan mangrupikeun leuweung penanaman lami anu teu acan pernah diangkut. Konsép struktur tangkal anu rupa-rupa kalebet kanopi multi-lapisan sareng sela-sela kanopi, jangkungna tangkal sareng diameter anu bénten-bénten, sareng spésiés tangkal sareng kelas sareng ukuran puing kai.
Fuli tiasa ningali ka lokasi ieu:
Perabotan kuno didamel tina seueur bahan, sapertos alang-alang, kai, batu, logam, jarami, sareng gading. Sababaraha peradaban nganggo inlay atanapi aranjeunna ngukir gambar mahluk mitologis sareng konstelasi kana perabotanana. Kadang-kadang jati bakal ditutupan kana bentuk anu tangtu. Salaku conto, kaulinan Mehen dimaénkeun dina méja ditatah jadi bentuk oray. Inlay ogé dipaké pikeun bentuk ornamén. Korsi bakal ditata ku logam, finial, inlay, atanapi upholsteri. Éta prakték umum pikeun suku jati dibentuk siga suku sato sareng nganggo sendi mortise sareng tenon. Lacquerware sareng ukiran Gading ogé biasa.
Futures Purba: Pelajaran ti Ladakh pikeun Globalizing World , anu mimitina diterbitkeun sareng subtitle Learning From Ladakh , mangrupikeun buku karya Helena Norberg-Hodge. Mimiti diterbitkeun taun 1991.
Galatia mangrupikeun daérah kuno di dataran luhur tengah Anatolia, sakitar pakait sareng propinsi Ankara sareng Eskişehir, di Turki modéren. Galatia dingaranan Gaul ti Thrace, anu netep di dieu sareng janten suku asing samentawis alit dina abad ka-3 SM, saatos serangan Gallic di Balkan dina 279 SM. Éta parantos disebat "Gallia" Wétan; Panulis Romawi nyebat pendudukna Galli . [peryogi citaton]
Sejarah kaulinan ti jaman baheula manusa. Kaulinan mangrupikeun bagian integral tina sadaya budaya sareng mangrupikeun salah sahiji bentuk interaksi sosial manusa anu paling kolot. Kaulinan mangrupikeun ungkapan maén anu diormalkeun anu ngamungkinkeun urang ngalangkungan imajinasi langsung sareng kagiatan fisik langsung. Fitur umum tina kaulinan kalebet henteu pasti hasil, disatujuan kana aturan, persaingan, tempat sareng waktos anu misah, unsur fiksi, unsur kasempetan, tujuan anu disayogikeun sareng kasenangan pribadi.
Duplikasi gén mangrupikeun mékanisme utama anu ngalangkungan bahan genetik énggal dihasilkeun nalika épolusi molekul. Éta tiasa dihartikeun salaku duplikasi daérah DNA anu ngandung gén. Duplikasi gén tiasa timbul salaku produk tina sababaraha jinis kasalahan dina réplika DNA sareng mesin perbaikan ogé ku cara néwak ku unsur genetik égois. Sumber duplikasi umum gén kalebet rékombinasi éktopik, kajadian retrotransposisi, aneuploidy, polyploidy, sareng slippage réplika.
Paleopolyploidy mangrupikeun hasil tina duplikasi génom anu lumangsung sahenteuna sababaraha juta taun ka pengker (MYA). Kajadian sapertos kitu tiasa ngagandakeun génom pikeun hiji spésiés (autopolyploidy) atanapi ngagabungkeun anu janten dua spésiés (allopolyploidy). Kusabab kaleuleuwihan fungsi, gén gancang dibungkem atanapi leungit tina génom anu diduplikasi. Kaseueuran paleopolyploids, ngalangkungan waktos évolusi, kaleungitan status poliploidna ku prosés anu disebut diploidisasi , sareng ayeuna dianggap diploid sapertos ragi roti, Arabidopsis thaliana , sareng panginten manusa.
DNA Kuno (aDNA) nyaéta DNA anu diisolasi tina spésimén kuno. Kusabab prosés dégradasi DNA kuno langkung régradasi upami dibandingkeun sareng matérial genetik kontémporer. Malah dina kaayaan pelestarian anu pangsaéna, aya wates luhur 0.4-1.5 juta taun pikeun sampel pikeun ngandung DNA anu cekap pikeun téknologi urutan. Bahan genetik parantos dipulihkeun tina bahan rangka / arkeologis sareng sejarah rangka, jaringan mummified, koleksi arsip spésimén médis anu teu beku, sésa-sésa tutuwuhan anu dilestarikan, és sareng tina inti permafrost, sédimén laut sareng danau sareng kokotor penggalian.
Ieu daptar nami géografi ti jaman baheula di Républik Kroasia ayeuna kalayan nami modéren. Sababaraha nami ayeuna ngarujuk ka tempat anu caketna waé. Ieu kalebet nami Illyrian, Yunani Kuno, sareng Romawi.
Ieu daptar nami géografi ti jaman baheula di Républik Kroasia ayeuna kalayan nami modéren. Sababaraha nami ayeuna ngarujuk ka tempat anu caketna waé. Ieu kalebet nami Illyrian, Yunani Kuno, sareng Romawi.
Sejarah géografi kalebet seueur sejarah géografi anu bénten-bénten seiring waktos sareng antara kelompok budaya sareng politik anu béda. Dina kamajuan anu langkung anyar, géografi janten disiplin akademik anu béda. 'Geografi' asalna tina basa Yunani γεωγραφία - geographia , sacara harfiah "Earth-Writing", nyaéta deskripsi atanapi tulisan ngeunaan Bumi. Jalma anu mimiti nganggo kecap geographia nyaéta Eratosthenes. Nanging, aya buktos pikeun prakték géografi anu tiasa dikenal, sapertos kartografi (ngadamel peta), sateuacan dianggo istilah éta.
Cara-cara dimana kaca ditukeurkeun sapanjang jaman kuno caket pisan sareng produksi na sareng mangrupikeun batu léngkah pikeun diajar ngeunaan ékonomi sareng interaksi masarakat kuno. Kusabab sifatna éta tiasa dibentuk kana sababaraha rupa sareng sapertos anu dipendakan dina kontéks arkéologis anu béda, sapertos kaca jandela, perhiasan, atanapi peralatan makan. Ieu penting sabab tiasa ngawartosan kumaha béda industri bagéan masarakat pakaitna - boh dina daérah budaya atanapi sareng masarakat asing.
Permata anu terukir , sering disebut intaglio , mangrupikeun batu permata alit sareng semi-permata anu parantos dipahat, dina tradisi Kulon biasana ukur gambar atanapi prasasti dina hiji rupa. Ukiran batu permata mangrupikeun seni seni méwah utama di dunya Kuno, sareng anu penting pikeun sababaraha jaman ka hareup.
God Purba Jahat mangrupikeun albeum studio anu kadua ku bandung logam mélodi Swedia Unanimated anu dirilis dina 1 Maret 1995, ngalangkungan No Fashion Records.
Séréal kuno mangrupikeun istilah pamasaran anu digunakeun pikeun ngajelaskeun kategori séréal sareng pseudocereals anu disebatkeun minimalna dirobih ku pembiakan selektif dina sababaraha taun ayeuna, sabalikna tina séréal anu langkung nyebar sapertos jagong, béas sareng variétas modern gandum, anu mangrupikeun produk tina rébuan taun beternak pilih. Séréal kuno sering dipasarkeun salaku langkung ngandung gisi tibatan sisikian modéren, sanaon manpaat kaséhatanana parantos dibantah ku sababaraha ahli nutrisi.
Séréal kuno mangrupikeun istilah pamasaran anu digunakeun pikeun ngajelaskeun kategori séréal sareng pseudocereals anu disebatkeun minimalna dirobih ku pembiakan selektif dina sababaraha taun ayeuna, sabalikna tina séréal anu langkung nyebar sapertos jagong, béas sareng variétas modern gandum, anu mangrupikeun produk tina rébuan taun beternak pilih. Séréal kuno sering dipasarkeun salaku langkung ngandung gisi tibatan sisikian modéren, sanaon manpaat kaséhatanana parantos dibantah ku sababaraha ahli nutrisi.
Kuburan Kuno aya di caket Wahi Pandhi, Johi tehsil, Distrik Dadu, Sindh, Pakistan, dina puncak bukit caket gunung Pegunungan Kirthar. Kuburan columned ieu diwangun ku lempengan batu ageung dina permukaan bumi. Kuburan kabuka ti belah kalér sareng kidul. Sisi kuburan belah kulon sareng wétan diwangun ku lempengan batu sareng kuburan ogé ditutupan tina sisi luhur ku lempengan. Carpse disimpen dina permukaan taneuh dina kuburan. Tulang na tiasa dititénan dina kuburan columned dina permukaan taneuh di kuburan. Kusabab kecap tulisan "Behdin" dina batu tina hiji kuburan, dipercaya yén kuburan kuno ieu kagungan Zoroastrians. Kecap behdin hartosna agama anu saé anu aya hubunganana sareng Zoroastrianisme.
Yunani Kuno mangrupikeun peradaban timur laut Méditérania, aya ti Abad Pertengahan Yunani abad ka 12 – 9 abad SM dugi ka akhir jaman kuno klasik, anu kalebet kumpulan nagara-nagara kota anu patali sareng budaya sareng linguistik sareng daérah anu sanés — ngahijikeun ngan sakali, pikeun 13 taun, dina karajaan Alexander the Great. Dina sajarah Kulon, jaman kuno klasik geuwat dituturkeun ku Abad Pertengahan Awal sareng jaman Byzantine.
Pangaruh anggur di Yunani kuno ngabantosan Yunani kuno dagang sareng nagara-nagara tatangga sareng daérah. Seueur cara sareng aspek budaya pakait sareng anggur. Éta nyababkeun parobahan anu hébat di Yunani Kuno ogé.
Masarakat di Mediterania mimiti muncul tina babari nalika diajar diajar ngala zaitun sareng anggur.
Ieu mangrupikeun daptar déwa, déwi sareng seueur tokoh ketuhanan sareng semi-ketuhanan sanés tina mitologi Yunani kuno sareng agama Yunani kuno.
Drama Yunani Kuno mangrupikeun budaya teater anu mekar di Yunani kuno ti 700 SM. Nagara kota Athena, anu janten tempat budaya, politik, sareng agama anu signifikan dina mangsa ieu, mangrupikeun pusatna, dimana téater dilembaga salaku bagian tina festival anu disebut Dionysia, anu ngahargaan déwa Dionysus. Tragedi, komedi, sareng sandiwara satyr mangrupikeun tilu genre dramatis anu muncul di ditu. Athena ngekspor festival ka seueur jajahanana. Téater Kulon modéren asalna, dina ukuran ageung, ti téater Yunani kuno, ti mana éta nginjeum istilah téknis, diklasifikasikeun kana genre, sareng seueur téma na, karakter saham, sareng unsur plot.
Yunani Kuno mangrupikeun peradaban timur laut Méditérania, aya ti Abad Pertengahan Yunani abad ka 12 – 9 abad SM dugi ka akhir jaman kuno klasik, anu kalebet kumpulan nagara-nagara kota anu patali sareng budaya sareng linguistik sareng daérah anu sanés — ngahijikeun ngan sakali, pikeun 13 taun, dina karajaan Alexander the Great. Dina sajarah Kulon, jaman kuno klasik geuwat dituturkeun ku Abad Pertengahan Awal sareng jaman Byzantine.
Yunani Kuno kaasup bentuk basa Yunani anu dianggo di Yunani kuno sareng dunya kuno ti sakitar 1500 SM dugi ka 300 SM. Sering kasarna dibagi kana période ieu: Mycenaean Greek, Dark Ages, jaman Archaic, sareng periode Classical.
Tembikar Yunani kuno , kusabab daya tahan relatif, mangrupikeun bagian ageung tina catetan arkéologis Yunani kuno, sareng kumargi seueur pisan, éta parantos mangaruhan pangaruh anu saé pisan kana pamahaman urang masarakat Yunani. Beling pariuk dipiceun atanapi dikubur dina milénium ka 1 SM masih janten pituduh anu paling saé pikeun ngartos kahirupan adat sareng pikiran urang Yunani kuno. Aya sababaraha kapal anu dihasilkeun sacara lokal pikeun kaperluan sadidinten sareng dapur, nanging tembikar anu langkung saé ti daérah sapertos Attica diimpor ku peradaban sanésna di Laut Tengah, sapertos Étruska di Italia. Aya sababaraha jinis régional khusus, sapertos tembikar Yunani kuno Italia Kidul.
No comments:
Post a Comment