Peradaban Mesir kuno gaduh hutang ka Walungan Nil sareng banjir musiman anu tiasa diandelkeun. Ramalan walungan sareng taneuh anu subur ngamungkinkeun urang Mesir ngawangun karajaan dumasar kana kabeungharan tatanén anu ageung. Urang Mesir dianggap salaku salah sahiji kelompok jalma anu mimiti ngalaksanakeun tatanén dina skala ageung. Ieu tiasa dilakukeun kusabab kapinteran urang Mesir nalika aranjeunna ngembangkeun irigasi baskom. Prakték pertanianna ngamungkinkeun aranjeunna melak pepelakan pangan pokok, utamina sisikian sapertos gandum sareng sa'ir, sareng pepelakan industri, sapertos rami sareng papirus.
Studi anatomi Mesir Kuno mangrupikeun tulisan ngeunaan sajarah anatomi di Mesir kuno.
Manjang langkung ti dua rébu taun, Mesir kuno sanés mangrupikeun peradaban anu stabil tapi dina parobihan sareng pergolakanana anu teras-terasan, biasana dibagi kana jaman ku para ahli sajarah. Kitu ogé, arsitéktur Mesir kuno sanés mangrupikeun salah sahiji gaya, tapi sakumpulan gaya anu bénten-bénten seiring waktos tapi sababaraha kamiripan.
Seni Mesir Kuno ngarujuk kana seni anu dihasilkeun di Mesir kuno antara abad ka 6 SM sareng abad ka 4 Masehi, mimitian ti Mesir Prasejarah dugi ka Kristenisasi Mesir Romawi. Éta kalebet lukisan, patung, gambar dina papirus, kasenangan, perhiasan, gading, arsitektur, sareng média seni anu sanés. Éta ogé konservatif pisan: gaya seni robih sakedik tina waktos. Kaseueuran seni anu masih aya ti kubur sareng tugu, masihan langkung seueur wawasan ngeunaan kahirupan akhirat Mesir kuno.
Seni Mesir Kuno ngarujuk kana seni anu dihasilkeun di Mesir kuno antara abad ka 6 SM sareng abad ka 4 Masehi, mimitian ti Mesir Prasejarah dugi ka Kristenisasi Mesir Romawi. Éta kalebet lukisan, patung, gambar dina papirus, kasenangan, perhiasan, gading, arsitektur, sareng média seni anu sanés. Éta ogé konservatif pisan: gaya seni robih sakedik tina waktos. Kaseueuran seni anu masih aya ti kubur sareng tugu, masihan langkung seueur wawasan ngeunaan kahirupan akhirat Mesir kuno.
Astronomi Mesir dimimitian dina jaman prasejarah, dina Jaman Predynastic. Dina milénium ka 5 SM, bunderan batu di Nabta Playa panginten parantos ngaamankeun jajaran astronomi. Dina waktos Periode Dinasti sajarah dimimitian dina milénium ka 3 SM, periode 365 dinten kalénder Mesir parantos dianggo, sareng panénjoan bintang penting dina nangtoskeun banjir taunan Nil.
Urang Mesir kuno ngagaduhan serangkaian prakték panguburan anu dipercaya yén aranjeunna diperyogikeun pikeun mastikeun kalanggenganana saatos maot. Ritual ieu kalebet mummifying awak, matak mantra sihir, sareng ngubur kalayan barang kubur khusus anu panginten diperyogikeun di alam baka.
Kalénder Mesir kuno - kalénder sipil - mangrupikeun kalénder surya kalayan sataun 365 dinten. Taun diwangun ku tilu musim masing-masing 120 dinten, ditambah sasih antar lima dinten epagomenal diperlakukeun salaku di luar taun anu pantes. Unggal musim dibagi kana opat bulan 30 dinten. Dua belas bulan ieu mimitina diitung dina unggal usum tapi ogé dikenal ku nami festival utama na. Unggal bulan dibagi kana tilu période 10 dinten anu katelah decans atanapi puluhan taun. Éta parantos nunjukkeun yén nalika Dinasti Salapan belas sareng Dinasti Dua Puluh dua dinten pamungkas dina unggal decan biasana diperlakukeun salaku jenis akhir minggu pikeun pengrajin karajaan, kalayan pengrajin karajaan bebas tina padamelan.
Peradaban Mesir kuno gaduh hutang ka Walungan Nil sareng banjir musiman anu tiasa diandelkeun. Ramalan walungan sareng taneuh anu subur ngamungkinkeun urang Mesir ngawangun karajaan dumasar kana kabeungharan tatanén anu ageung. Urang Mesir dianggap salaku salah sahiji kelompok jalma anu mimiti ngalaksanakeun tatanén dina skala ageung. Ieu tiasa dilakukeun kusabab kapinteran urang Mesir nalika aranjeunna ngembangkeun irigasi baskom. Prakték pertanianna ngamungkinkeun aranjeunna melak pepelakan pangan pokok, utamina sisikian sapertos gandum sareng sa'ir, sareng pepelakan industri, sapertos rami sareng papirus.
Pamakéan perencanaan kota di Mesir kuno mangrupikeun masalah debat anu teras-terasan. Kusabab situs kuno biasana ngan ukur hirup dina sababaraha fragmen, sareng seueur kota Mesir kuno anu teras-terasan dicicingan ti saprak bentuk aslina, kawilang saeutik anu saleresna dipikaharti ngeunaan desain umum kota-kota Mesir salami periode anu ditangtoskeun.
Mesir Kuno mangrupikeun peradaban Afrika Kalér kuno, konséntrasi sapanjang sisi handap Walungan Nil, perenahna di tempat anu ayeuna nagara Mesir. Peradaban Mesir Kuno nuturkeun Mesir Prasejarah sareng ngagabung sakitar 3100 SM sareng ngahijikeun pulitik Mesir Luhur sareng Handap dina kaayaan Menes. Sejarah Mesir kuno kajantenan mangrupikeun séri karajaan anu stabil, dipisahkeun ku jaman henteu stabilitas anu dikenal salaku Periode Menengah: Karajaan Tua Zaman Perunggu Awal, Karajaan Tengah Zaman Perunggu Tengah sareng Karajaan Anyar Zaman Perunggu Akhir. .
Urang Mesir kuno yakin yén jiwa diwangun ku seueur bagian. Salaku tambahan kana komponén-komponén jiwa ieu, aya awak manusa.
Urang Mesir kuno yakin yén jiwa diwangun ku seueur bagian. Salaku tambahan kana komponén-komponén jiwa ieu, aya awak manusa.
Palét kosmetik mangrupikeun artéfak arkéologis, mimitina dianggo di Mesir préstastik pikeun ngagiling sareng nerapkeun bahan pikeun kosmétik raray atanapi awak. Palét hiasan tina ahir abad ka-4 SM sigana leungit fungsi ieu sareng janten peringatan, hias, sareng kamungkinan upacara. Éta didamel ampir éksklusif tina batu siltstone sareng sababaraha pengecualian. Batu silts asalna ti buruan pagunungan di Wadi Hammamat.
Mitos ciptaan kuno Mesir mangrupikeun rekening Mesir kuno ngeunaan nyiptakeun dunya. Téks Piramida, hiasan témbok kubur sareng tulisan, ti saprak Karajaan Tua parantos masihan seueur inpormasi ngeunaan mitos ciptaan Mesir mimiti. Mitos-mitos ieu ogé ngawangun kompilasi agama anu pangpayunna di dunya. Urang Mesir kuno gaduh seueur déwa panyipta sareng legenda anu aya hubunganana. Janten, dunya atanapi langkung khususna Mesir diciptakeun ku sababaraha cara numutkeun sababaraha bagéan nagara. Sababaraha vérsi mitos nunjukkeun nyiduh, anu séjén onani, salaku polah nyiptakeun. Gabungan antara pasangan ilahi anu munggaran ngalahirkeun pasangan lanceukna anu sanés, Geb sareng Nut, anu dina gilirannana nyiptakeun Osiris, Isis, Seth sareng Neftthys. Penyuluh pikeun kerangka dasar ieu nyaéta mitos Osiris anu ngalibetkeun déwa, permaisuri na Isis, sareng putra aranjeunna Horus. Pembunuhan Osiris ku Seth, sareng perjuangan pikeun kakuatan, anu dimeunangkeun ku Horus, nyayogikeun narasi anu kuat anu ngahubungkeun ideologi kuno karajaan Mesir sareng nyiptakeun kosmos.
Mitos ciptaan kuno Mesir mangrupikeun rekening Mesir kuno ngeunaan nyiptakeun dunya. Téks Piramida, hiasan témbok kubur sareng tulisan, ti saprak Karajaan Tua parantos masihan seueur inpormasi ngeunaan mitos ciptaan Mesir mimiti. Mitos-mitos ieu ogé ngawangun kompilasi agama anu pangpayunna di dunya. Urang Mesir kuno gaduh seueur déwa panyipta sareng legenda anu aya hubunganana. Janten, dunya atanapi langkung khususna Mesir diciptakeun ku sababaraha cara numutkeun sababaraha bagéan nagara. Sababaraha vérsi mitos nunjukkeun nyiduh, anu séjén onani, salaku polah nyiptakeun. Gabungan antara pasangan ilahi anu munggaran ngalahirkeun pasangan lanceukna anu sanés, Geb sareng Nut, anu dina gilirannana nyiptakeun Osiris, Isis, Seth sareng Neftthys. Penyuluh pikeun kerangka dasar ieu nyaéta mitos Osiris anu ngalibetkeun déwa, permaisuri na Isis, sareng putra aranjeunna Horus. Pembunuhan Osiris ku Seth, sareng perjuangan pikeun kakuatan, anu dimeunangkeun ku Horus, nyayogikeun narasi anu kuat anu ngahubungkeun ideologi kuno karajaan Mesir sareng nyiptakeun kosmos.
Masakan Mesir kuno ngalangkungan langkung ti tilu rébu taun, tapi tetep tetep seueur sipat anu tetep dugi ka jaman Yunani-Romawi. Pokokna urang Mesir miskin sareng beunghar mangrupikeun roti sareng bir, sering dibarengan ku bawang héjo, sayuran sanésna, sareng daging, buruan sareng lauk anu langkung alit.
Deities Mesir kuna anu dewa jeung déwi disembah di Mesir Kuno. Kapercayaan sareng ritual di sakuriling déwa-déwi ieu ngawangun inti agama kuno Mesir, anu muncul sababaraha waktos dina prasejarah. Déwa-déwi mangrupikeun kakuatan alam sareng fénoména, sareng urang Mesir ngadukung sareng meredihkeun aranjeunna ngalangkungan maturan sareng ritual sahingga kakuatan ieu bakal teras-terasan berfungsi numutkeun maat , atanapi tatanan ketuhanan. Saatos ngadegna nagara Mesir sakitar 3100 SM, wibawa pikeun ngalaksanakeun tugas-tugas ieu dikawasa ku firaun, anu ngaku janten wawakil déwa sareng ngatur candi tempat ritual dilaksanakeun.
Déwa-déwi kuno Mesir anu muncul dina budaya populér diantarana Set, Thoth, Khonsu, Ra sareng Horus.
Deities Mesir kuna anu dewa jeung déwi disembah di Mesir Kuno. Kapercayaan sareng ritual di sakuriling déwa-déwi ieu ngawangun inti agama kuno Mesir, anu muncul sababaraha waktos dina prasejarah. Déwa-déwi mangrupikeun kakuatan alam sareng fénoména, sareng urang Mesir ngadukung sareng meredihkeun aranjeunna ngalangkungan maturan sareng ritual sahingga kakuatan ieu bakal teras-terasan berfungsi numutkeun maat , atanapi tatanan ketuhanan. Saatos ngadegna nagara Mesir sakitar 3100 SM, wibawa pikeun ngalaksanakeun tugas-tugas ieu dikawasa ku firaun, anu ngaku janten wawakil déwa sareng ngatur candi tempat ritual dilaksanakeun.
Bahasa Mesir mangrupikeun basa Afro-Asiatic anu diucapkeun di Mesir kuno. Pengesahanana dugi ka waktos anu langkung lami, ti panggung Mesir Kuno. Kalimat tulisan lengkep anu pangpayunna dipikaterangna parantos aya dina taun 2690 SM, anu ngajantenkeun éta mangrupikeun bahasa tertua anu paling lami anu dipikaterang, sareng Sumerian.
Deities Mesir kuna anu dewa jeung déwi disembah di Mesir Kuno. Kapercayaan sareng ritual di sakuriling déwa-déwi ieu ngawangun inti agama kuno Mesir, anu muncul sababaraha waktos dina prasejarah. Déwa-déwi mangrupikeun kakuatan alam sareng fénoména, sareng urang Mesir ngadukung sareng meredihkeun aranjeunna ngalangkungan maturan sareng ritual sahingga kakuatan ieu bakal teras-terasan berfungsi numutkeun maat , atanapi tatanan ketuhanan. Saatos ngadegna nagara Mesir sakitar 3100 SM, wibawa pikeun ngalaksanakeun tugas-tugas ieu dikawasa ku firaun, anu ngaku janten wawakil déwa sareng ngatur candi tempat ritual dilaksanakeun.
Téknologi Mesir Kuno ngajelaskeun alat-alat sareng téknologi anu diciptakeun atanapi dianggo di Mesir Kuno. Urang Mesir nyiptakeun sareng ngagunakeun seueur mesin saderhana, sapertos tanjakan sareng tuas, pikeun ngabantosan prosés pangwangunan. Aranjeunna ngagunakeun tali palésa pikeun mastikeun cangkéng kapal. Kertas Mesir, didamel tina papirus, sareng gerabah diproduksi masal sareng diekspor sapanjang Cekungan Mediterania. Kabayangna dianggo pikeun sababaraha tujuan, tapi kereta ngan ukur dipaké saatos Periode Pertengahan Kadua. Urang Mesir ogé maénkeun peran penting dina ngembangkeun téknologi maritim Mediterania kalebet kapal sareng mercusuar.
Kasadaran Mesir mangrupikeun bahan keramik sinter-quartz ti Mesir Kuno. Prosés sinter "nutupan [bahan] ku palapis vitreous leres" salaku quartz ngalaman vitrification, nyiptakeun hérang caang tina sagala rupa warna "biasana dina gelas isotropic biru transparan atanapi héjo". Nami na dina basa Mesir Kuno nyaéta tjehenet , sareng istilah-istilah arkéologis modéren anu kalebet kalebet sinar kuarsa , fras kaca , sareng komposisi kaca . Tjehenet bénten sareng pigmen kristal biru Mesir, anu kadang-kadang lepatna dianggo salaku sinonim.
Baju Mesir kuno nuduhkeun papakéan anu diagem di Mesir kuno ti akhir jaman Neolitikum dugi ka runtuhna Karajaan Ptolemaic ku pupusna Cleopatra di 30 SM. Pakean Mesir dieusian ku rupa-rupa warna. Dihias ku permata sareng permata anu permata, fesyen urang Mesir kuno didamel henteu ngan ukur kaendahan tapi ogé kanyamanan. Pantun Mesir diciptakeun pikeun tetep tiis nalika di gurun panas.
Perhiasan Flint dipikaterang dina jaman prasejarah, protodynastic, sareng jaman dinasti awal Mesir kuno. Urang Mesir kuno mah terampil ngadamel pinggel sareng armlet tina batu cadas.
Ieu mangrupikeun babad ngeunaan kontak asing asing kuno sareng kuno Mesir dugi ka 343 SM.
Urang Mesir kuno ngagaduhan serangkaian prakték panguburan anu dipercaya yén aranjeunna diperyogikeun pikeun mastikeun kalanggenganana saatos maot. Ritual ieu kalebet mummifying awak, matak mantra sihir, sareng ngubur kalayan barang kubur khusus anu panginten diperyogikeun di alam baka.
Urang Mesir kuno ngagaduhan serangkaian prakték panguburan anu dipercaya yén aranjeunna diperyogikeun pikeun mastikeun kalanggenganana saatos maot. Ritual ieu kalebet mummifying awak, matak mantra sihir, sareng ngubur kalayan barang kubur khusus anu panginten diperyogikeun di alam baka.
Pustaka anu nyiptakeun naskah pamakaman Mesir kuno mangrupikeun kumpulan dokumén agama anu dianggo di Mesir kuno, biasana pikeun ngabantosan sumanget jalma prihatin pikeun dijaga di alam baka.
Pustaka anu nyiptakeun naskah pamakaman Mesir kuno mangrupikeun kumpulan dokumén agama anu dianggo di Mesir kuno, biasana pikeun ngabantosan sumanget jalma prihatin pikeun dijaga di alam baka.
Cara-cara dimana kaca ditukeurkeun sapanjang jaman kuno caket pisan sareng produksi na sareng mangrupikeun batu léngkah pikeun diajar ngeunaan ékonomi sareng interaksi masarakat kuno. Kusabab sifatna éta tiasa dibentuk kana sababaraha rupa sareng sapertos anu dipendakan dina kontéks arkéologis anu béda, sapertos kaca jandela, perhiasan, atanapi peralatan makan. Ieu penting sabab tiasa ngawartosan kumaha béda industri bagéan masarakat pakaitna - boh dina daérah budaya atanapi sareng masarakat asing.
Deities Mesir kuna anu dewa jeung déwi disembah di Mesir Kuno. Kapercayaan sareng ritual di sakuriling déwa-déwi ieu ngawangun inti agama kuno Mesir, anu muncul sababaraha waktos dina prasejarah. Déwa-déwi mangrupikeun kakuatan alam sareng fénoména, sareng urang Mesir ngadukung sareng meredihkeun aranjeunna ngalangkungan maturan sareng ritual sahingga kakuatan ieu bakal teras-terasan berfungsi numutkeun maat , atanapi tatanan ketuhanan. Saatos ngadegna nagara Mesir sakitar 3100 SM, wibawa pikeun ngalaksanakeun tugas-tugas ieu dikawasa ku firaun, anu ngaku janten wawakil déwa sareng ngatur candi tempat ritual dilaksanakeun.
Deities Mesir kuna anu dewa jeung déwi disembah di Mesir Kuno. Kapercayaan sareng ritual di sakuriling déwa-déwi ieu ngawangun inti agama kuno Mesir, anu muncul sababaraha waktos dina prasejarah. Déwa-déwi mangrupikeun kakuatan alam sareng fénoména, sareng urang Mesir ngadukung sareng meredihkeun aranjeunna ngalangkungan maturan sareng ritual sahingga kakuatan ieu bakal teras-terasan berfungsi numutkeun maat , atanapi tatanan ketuhanan. Saatos ngadegna nagara Mesir sakitar 3100 SM, wibawa pikeun ngalaksanakeun tugas-tugas ieu dikawasa ku firaun, anu ngaku janten wawakil déwa sareng ngatur candi tempat ritual dilaksanakeun.
Deities Mesir kuna anu dewa jeung déwi disembah di Mesir Kuno. Kapercayaan sareng ritual di sakuriling déwa-déwi ieu ngawangun inti agama kuno Mesir, anu muncul sababaraha waktos dina prasejarah. Déwa-déwi mangrupikeun kakuatan alam sareng fénoména, sareng urang Mesir ngadukung sareng meredihkeun aranjeunna ngalangkungan maturan sareng ritual sahingga kakuatan ieu bakal teras-terasan berfungsi numutkeun maat , atanapi tatanan ketuhanan. Saatos ngadegna nagara Mesir sakitar 3100 SM, wibawa pikeun ngalaksanakeun tugas-tugas ieu dikawasa ku firaun, anu ngaku janten wawakil déwa sareng ngatur candi tempat ritual dilaksanakeun.
Deities Mesir kuna anu dewa jeung déwi disembah di Mesir Kuno. Kapercayaan sareng ritual di sakuriling déwa-déwi ieu ngawangun inti agama kuno Mesir, anu muncul sababaraha waktos dina prasejarah. Déwa-déwi mangrupikeun kakuatan alam sareng fénoména, sareng urang Mesir ngadukung sareng meredihkeun aranjeunna ngalangkungan maturan sareng ritual sahingga kakuatan ieu bakal teras-terasan berfungsi numutkeun maat , atanapi tatanan ketuhanan. Saatos ngadegna nagara Mesir sakitar 3100 SM, wibawa pikeun ngalaksanakeun tugas-tugas ieu dikawasa ku firaun, anu ngaku janten wawakil déwa sareng ngatur candi tempat ritual dilaksanakeun.
Deities Mesir kuna anu dewa jeung déwi disembah di Mesir Kuno. Kapercayaan sareng ritual di sakuriling déwa-déwi ieu ngawangun inti agama kuno Mesir, anu muncul sababaraha waktos dina prasejarah. Déwa-déwi mangrupikeun kakuatan alam sareng fénoména, sareng urang Mesir ngadukung sareng meredihkeun aranjeunna ngalangkungan maturan sareng ritual sahingga kakuatan ieu bakal teras-terasan berfungsi numutkeun maat , atanapi tatanan ketuhanan. Saatos ngadegna nagara Mesir sakitar 3100 SM, wibawa pikeun ngalaksanakeun tugas-tugas ieu dikawasa ku firaun, anu ngaku janten wawakil déwa sareng ngatur candi tempat ritual dilaksanakeun.
Deities Mesir kuna anu dewa jeung déwi disembah di Mesir Kuno. Kapercayaan sareng ritual di sakuriling déwa-déwi ieu ngawangun inti agama kuno Mesir, anu muncul sababaraha waktos dina prasejarah. Déwa-déwi mangrupikeun kakuatan alam sareng fénoména, sareng urang Mesir ngadukung sareng meredihkeun aranjeunna ngalangkungan maturan sareng ritual sahingga kakuatan ieu bakal teras-terasan berfungsi numutkeun maat , atanapi tatanan ketuhanan. Saatos ngadegna nagara Mesir sakitar 3100 SM, wibawa pikeun ngalaksanakeun tugas-tugas ieu dikawasa ku firaun, anu ngaku janten wawakil déwa sareng ngatur candi tempat ritual dilaksanakeun.
Hiéroglif Mesir mangrupikeun sistem nyerat resmi anu dianggo di Mesir Kuno. Hieroglyphs ngagabungkeun unsur logografi, syllabic sareng abjad, kalayan jumlahna aya 1.000 karakter anu béda. Hiéroglif kursif digunakeun pikeun literatur agama dina papirus sareng kai. Skrip Mesir hiératik sareng démo anu salajengna diturunkeun tina tulisan hiéroglif, sapertos naskah Proto-Sinait anu teras janten épopét Fénisia. Ngalangkungan sistem murangkalih utama alfabet Fénisia, naskah hieroglyphic Mesir mangrupikeun karuhun ka seuseueurna naskah anu dianggo modéren, anu pangageungna naskah Latin sareng Sirilik sareng aksara Arab sareng kamungkinan kulawarga aksara Brahmic.
Sejarah Mesir kuno ngabentang jaman ti mimiti padumukan prasejarah ti lebak Nil kalér dugi ka penaklukan Romawi Mesir di 30 SM. Mangsa pharaonic, jaman dimana Mesir dikawasa ku firaun, tanggal ti abad ka-32 SM, nalika Mesir Luhur sareng Handap dihijikeun, dugi ka nagara éta murag dina kakawasaan Makédonia di 332 SM.
Pangorbanan punggawa Mesir kuno mangrupikeun jinis pangorbanan manusa anu mana firaun sareng kadang-kadang bangsawan pengadilan tinggi sanésna bakal ngagaduhan padamel tiwas saatos pupusna firaun pikeun terus ngabdi ka aranjeunna di alam baka. Di Mesir, pangorbanan punggawa ngan ukur aya dina Dinasti Kahiji, ti sakitar 3100 SM dugi ka 2900 SM, lalaunan ngaleutikan, sareng akhirna maot.
Bahasa Mesir mangrupikeun basa Afro-Asiatic anu diucapkeun di Mesir kuno. Pengesahanana dugi ka waktos anu langkung lami, ti panggung Mesir Kuno. Kalimat tulisan lengkep anu pangpayunna dipikaterangna parantos aya dina taun 2690 SM, anu ngajantenkeun éta mangrupikeun bahasa tertua anu paling lami anu dipikaterang, sareng Sumerian.
Mesir Kuno mangrupikeun peradaban Afrika Kalér kuno, konséntrasi sapanjang sisi handap Walungan Nil, perenahna di tempat anu ayeuna nagara Mesir. Peradaban Mesir Kuno nuturkeun Mesir Prasejarah sareng ngagabung sakitar 3100 SM sareng ngahijikeun pulitik Mesir Luhur sareng Handap dina kaayaan Menes. Sejarah Mesir kuno kajantenan mangrupikeun séri karajaan anu stabil, dipisahkeun ku jaman henteu stabilitas anu dikenal salaku Periode Menengah: Karajaan Tua Zaman Perunggu Awal, Karajaan Tengah Zaman Perunggu Tengah sareng Karajaan Anyar Zaman Perunggu Akhir. .
Sastra Mesir Kuna ditulis dina basa Mesir ti jaman pharaonic Mesir kuno nepi ka akhir penguasaan Romawi. Éta ngagambarkeun korpus pangkolotna literatur Mesir. Babarengan literatur Sumerian, éta dianggap pustaka pangpayunna sadunya.
Matematika Mesir Kuno nyaéta matématika anu dikembangkeun sareng dianggo di Mesir Kuno c. 3000 dugi ka c. 300 SM, ti Karajaan Tua Mesir dugi ka sakitar awal Mesir Hellenistik. Urang Mesir kuno ngagunakeun sistem angka pikeun ngitung sareng ngarengsekeun masalah matématika tinulis, sering ngalibetkeun perkalian sareng pecahan. Bukti pikeun matématika Mesir diwatesan ku jumlah sumber anu masih hirup anu ditulis dina papirus. Tina téks ieu dipikaterang yén urang Mesir kuno ngartos konsép géométri, sapertos nangtukeun luas permukaan sareng volume bentuk tilu diménsi anu gunana pikeun rékayasa arsitéktur, sareng aljabar, sapertos metode posisi palsu sareng persamaan kuadratik.
Pangobatan urang Mesir kuno mangrupikeun anu paling lami didokuméntasikeun. Ti mimiti peradaban dina akhir milénium kaopat SM dugi ka panjajahan Persia taun 525 SM, prakték médis Mesir janten seueur robih sareng kalebet operasi non-invasif saderhana, setting tulang, kedokteran gigi, sareng sakumpulan farmakopoeia. Pamikiran médis Mesir mangaruhan tradisi engké, kaasup urang Yunani.
Dina matématika, perkalian Mesir kuno , salah sahiji tina dua padamelan multiplication anu dianggo ku juru tulis, mangrupikeun padika sistematis pikeun ngalikeun dua nomer anu henteu meryogikeun tabel multiplikasi, ngan ukur kamampuan pikeun ngalikeun sareng ngabagi 2, sareng nambihan. Éta nguraikeun salah sahiji multiplikasi kana jumlah kakuatan dua sareng nyiptakeun tabel dobel tina multiplikasi kadua. Cara ieu tiasa disebat mediasi sareng duplasi , dimana mediasi ngandung hartos ngabagi dua angka sareng duplasi hartosna duka kali pikeun nomer anu sanés. Éta masih dianggo di sababaraha daérah.
Urang Mesir kuno ngagaduhan serangkaian prakték panguburan anu dipercaya yén aranjeunna diperyogikeun pikeun mastikeun kalanggenganana saatos maot. Ritual ieu kalebet mummifying awak, matak mantra sihir, sareng ngubur kalayan barang kubur khusus anu panginten diperyogikeun di alam baka.
Mumi mangrupikeun manusa paéh atanapi sato anu jaringan lemes sareng organ na parantos diawétkeun ku teu dihaja atanapi teu dihaja kakeunaan bahan kimia, tiis pisan, kalembaban anu handap pisan, atanapi kurangna hawa, sahingga awak anu pulih henteu buruk langkung jauh upami disimpen dina kaayaan tiis sareng garing. Sababaraha otoritas ngawatesan panggunaan istilah ieu pikeun badan anu ngahaja dibalsem ku bahan kimia, tapi panggunaan kecap pikeun nutupan awak anu teu dihaja sacara teu kahaja balik deui sahenteuna 1615 Masehi.
Musik mangrupikeun bagian integral budaya Mesir ti saprak jaman kuno di Mesir. Musik Mesir ngagaduhan pangaruh anu signifikan dina pamekaran musik Yunani kuno, sareng ngalangkungan Yunani Yunani penting pikeun musik Éropa mimiti ogé dugi ka Abad Pertengahan. Kusabab rébuan taun panguasaan Mesir salami tatangga na, budaya Mesir, kalebet musik sareng alat musik, pangaruh pisan di daérah sakitarna; contona, alat-alat anu diklaim dina Alkitab yén dicoo ku urang Ibrani kuno mangrupikeun alat-alat Mesir sakumaha didirikeun ku arkéologi Mesir. Musik modéren Mesir dianggap salaku inti utama musik Wétan Tengah sareng Timur sabab pangaruhna ageung di daérah kusabab popularitas sareng pangaruh ageung industri bioskop sareng musik Mesir, kusabab pangaruh politik Mesir di nagara-nagara tatangga na, ogé Mesir ngahasilkeun musisi sareng komposer anu paling berpréstasi di daérah éta, khususna dina abad ka-20, seueur diantarana jangkung internasional. Musik struktur nada di Wétan dihartikeun ku maqamat, sacara leupas mirip sareng modeu Kulon, sedengkeun wirahma di Wétan dikawasa ku iqa'at, modeu ritmis standar anu kabentuk ku kombinasi nada sareng aksen anu teu beraksen sareng istirahat.
Mitologi Mesir mangrupikeun kumpulan mitos ti Mesir kuno, anu ngajelaskeun tindakan dewa Mesir salaku alat pikeun ngartos dunya di sakurilingna. Kapercayaan anu dikedalkeun ku mitos ieu mangrupikeun bagian penting tina agama Mesir kuno. Mitos sering dipidangkeun dina tulisan sareng seni Mesir, khususna dina carita pondok sareng matéri kaagamaan sapertos lagu pujian, téks ritual, téks pamakaman, sareng hiasan kuil. Sumber ieu jarang ngandung carita lengkep ngeunaan mitos sareng sering ngajelaskeun ngan ukur potongan ringkes.
Angkatan laut Mesir kuno ngagaduhan sajarah anu lega pisan ampir sepuh ti bangsa sorangan. Sumber pangsaéna pikeun jenis kapal anu aranjeunna anggo sareng tujuanana asalna tina relief tina sababaraha candi agama anu sumebar di sakumna bumi. Sedengkeun kapal-kapal mimiti anu biasa ngigelkeun walungan Nil sering didamel tina alang-alang, kapal sagara sareng laut teras didamel tina kai cedar, panginten ti leuweung Byblos di Libanon ayeuna. Sanaos panggunaan angkatan laut henteu pati penting pikeun urang Mesir sapertos anu tiasa dilakukeun pikeun urang Yunani atanapi Romawi, éta masih ngabuktoskeun hargaana salami kampanye Thutmoside komo dina ngabela Mesir dina Rameses III. Thutmose III ngartos pentingna ngajaga komunikasi sareng jalur pasokan anu gancang sareng épisién anu bakal nyambungkeun markasna di daérah Levantine sareng Mesir. Kusabab kitu, anjeunna ngawangun dockyard na anu kawéntar pikeun armada karajaan caket Memphis, anu tujuanana ngan ukur pikeun nyayogikeun pasukan Mesir anu ngampanyekeun pasukan tambahan ogé komunikasi sareng Mesir sareng pasokan umum.
Formula tawaran , ogé dikenal dina bentuk transliterasi tina incipit na salaku formula ḥtp-ḏỉ-nsw atanapi ḥtp-ḏj-nswt mangrupikeun rumus dédiktif konvensional anu kapendak dina obyék pamakaman Mesir kuno, dipercaya ngamungkinkeun almarhum nyandak bagian tina tawaran anu disajikeun ka dewa-dewa utama dina nami raja, atanapi dina tawaran ditepikeun langsung ka almarhum ku anggota kulawarga. Éta mangrupikeun téks umum Mesir Tengah anu paling umum.
Seni Mesir Kuno ngarujuk kana seni anu dihasilkeun di Mesir kuno antara abad ka 6 SM sareng abad ka 4 Masehi, mimitian ti Mesir Prasejarah dugi ka Kristenisasi Mesir Romawi. Éta kalebet lukisan, patung, gambar dina papirus, kasenangan, perhiasan, gading, arsitektur, sareng média seni anu sanés. Éta ogé konservatif pisan: gaya seni robih sakedik tina waktos. Kaseueuran seni anu masih aya ti kubur sareng tugu, masihan langkung seueur wawasan ngeunaan kahirupan akhirat Mesir kuno.
Deities Mesir kuna anu dewa jeung déwi disembah di Mesir Kuno. Kapercayaan sareng ritual di sakuriling déwa-déwi ieu ngawangun inti agama kuno Mesir, anu muncul sababaraha waktos dina prasejarah. Déwa-déwi mangrupikeun kakuatan alam sareng fénoména, sareng urang Mesir ngadukung sareng meredihkeun aranjeunna ngalangkungan maturan sareng ritual sahingga kakuatan ieu bakal teras-terasan berfungsi numutkeun maat , atanapi tatanan ketuhanan. Saatos ngadegna nagara Mesir sakitar 3100 SM, wibawa pikeun ngalaksanakeun tugas-tugas ieu dikawasa ku firaun, anu ngaku janten wawakil déwa sareng ngatur candi tempat ritual dilaksanakeun.
Filsafat Mesir Kuno ngarujuk kana karya filsafat sareng kapercayaan Mesir Kuno. Aya sababaraha perdebatan ngeunaan ruang lingkup leres sareng alam na.
Bahasa Mesir mangrupikeun basa Afro-Asiatic anu diucapkeun di Mesir kuno. Pengesahanana dugi ka waktos anu langkung lami, ti panggung Mesir Kuno. Kalimat tulisan lengkep anu pangpayunna dipikaterangna parantos aya dina taun 2690 SM, anu ngajantenkeun éta mangrupikeun bahasa tertua anu paling lami anu dipikaterang, sareng Sumerian.
Tembikar Mesir kuno kalebet sadaya barang tina liat anu dipecat ti Mesir kuno. Mimiti sareng paling penting, keramik dijantenkeun salaku barang dagangan rumah tangga pikeun neundeun, nyiapkeun, ngangkut, sareng ngonsumsi tuangeun, inuman, sareng bahan baku. Barang-barang sapertos kitu kalebet bir sareng mug anggur sareng kendi cai, tapi ogé cetakan roti, liang seuneu, lampu, sareng wadah wadah buleud, anu sadayana biasa dianggo dina rumah tangga Mesir. Jinis karajinan séjéna pikeun tujuan ritual. Keramik sering kapanggih salaku barang kuburan.
Piramida Mesir mangrupikeun struktur masonry kuno anu aya di Mesir. Sumber nyebut sahenteuna 118 piramida Mesir anu dicirikeun. Seuseueurna didamel salaku makam pikeun firaun nagara sareng permaisuri na salami jaman Karajaan Tua sareng Tengah.
Mesir Kuno mangrupikeun peradaban Afrika Kalér kuno, konséntrasi sapanjang sisi handap Walungan Nil, perenahna di tempat anu ayeuna nagara Mesir. Peradaban Mesir Kuno nuturkeun Mesir Prasejarah sareng ngagabung sakitar 3100 SM sareng ngahijikeun pulitik Mesir Luhur sareng Handap dina kaayaan Menes. Sejarah Mesir kuno kajantenan mangrupikeun séri karajaan anu stabil, dipisahkeun ku jaman henteu stabilitas anu dikenal salaku Periode Menengah: Karajaan Tua Zaman Perunggu Awal, Karajaan Tengah Zaman Perunggu Tengah sareng Karajaan Anyar Zaman Perunggu Akhir. .
Sual lomba Mesir kuno diangkat dina sajarah salaku produk tina konsep ras awal abad ka 18 sareng 19, sareng dikaitkeun sareng modél hierarki ras utamina dumasarkeun kraniometri sareng antropometri. Rupa-rupa pandangan medar ngeunaan idéntitas ras urang Mesir sareng sumber kabudayaanna. Sababaraha sarjana nyatakeun yén budaya Mesir kuno dipangaruhan ku penduduk anu nyarios Afroasiatik anu sanés di Afrika Kalér atanapi Wétan Tengah, sedengkeun anu sanés nunjuk ka pangaruh ti sababaraha kelompok Nubia atanapi populasi di Éropa. Dina sababaraha waktos anu terakhir sababaraha panulis teraskeun nangtang pandangan utama, sababaraha fokus kana merjuangkeun ras jalma-jalma kasohor khususna sapertos raja anu diwakilan dina Great Sphinx of Giza, firaun pituin Mesir Tutankhamun, Ratu Mesir Tiye, sareng ratu Ptolemaic Yunani Cleopatra VII .
Agama Mesir Kuno mangrupikeun sistem kompléks kapercayaan musyrik sareng ritual anu ngawangun bagian integral budaya Mesir kuno. Éta museur kana hubungan urang Mesir sareng seueur déwa anu dipercaya aya, sareng ngadalikeun dunya. Ritual sapertos solat sareng sasauran disayogikeun ka déwa-déwi pikeun dipikasieun. Prakték agama resmi dipuseurkeun kana firaun, penguasa Mesir, dipercaya gaduh kakuatan ketuhanan ku jabatanana. Aranjeunna bertindak salaku perantara antara masarakatna sareng déwa, sareng wajib ngadukung dewa-dewa ngalangkungan ritual sareng sasajen supados aranjeunna tiasa ngajaga Ma'at, urutan kosmos, sareng ngusir Isfet, anu huru-hara. Nagara khususkeun sumberdaya anu luar biasa pikeun ritual kaagamaan jeung pangwangunan candi.
Pangorbanan punggawa Mesir kuno mangrupikeun jinis pangorbanan manusa anu mana firaun sareng kadang-kadang bangsawan pengadilan tinggi sanésna bakal ngagaduhan padamel tiwas saatos pupusna firaun pikeun terus ngabdi ka aranjeunna di alam baka. Di Mesir, pangorbanan punggawa ngan ukur aya dina Dinasti Kahiji, ti sakitar 3100 SM dugi ka 2900 SM, lalaunan ngaleutikan, sareng akhirna maot.
Sababaraha kapal surya kuno Mesir sareng liang kapal na dipendakan di seueur situs Mesir kuno. Anu paling kawéntar nyaéta kapal Khufu anu ayeuna dilestarikan di musium kapal Surya Giza disisi piramida Ageung di Giza. Kapal atanapi parahu ukuranana dikubur caket piramida Mesir atanapi candi di seueur situs. Sejarah sareng fungsi kapal-kapal henteu persis dipikaterang. Éta panginten mangrupikeun jinis anu dikenal salaku "kapal tongkang surya", kapal ritual pikeun nyandak raja anu dihirupkeun deui sareng dewa matahari Ra nyebrang langit. Nanging, sababaraha kapal ngagaduhan tanda dipaké dina cai, sareng kamungkinan kapal-kapal ieu kapal tongkang pamakaman.
Protokol titulér karajaan atanapi karajaan mangrupikeun konvénsi penamaan standar anu dicandak ku firaun Mesir kuno. Éta ngalambangkeun kakuatan dunya sareng kakuatan suci sareng ogé bertindak salaku semacam pernyataan misi pikeun kakuasaan raja.
Sejarah élmu pangaweruh ngaliput kamekaran élmu ti jaman baheula nepi ka ayeuna. Éta kalebet tilu cabang élmu utama: alam, sosial, sareng formal.
Patung mangrupikeun cabang tina seni visual anu beroperasi dina tilu diménsi. Mangrupikeun salah sahiji seni plastik. Prosés patung awét asalna nganggo ukiran sareng modél, dina batu, logam, keramik, kai sareng bahan sanésna tapi, ti saprak Modernisme, aya kabébasan bahan sareng prosés ampir lengkep. Rupa-rupa bahan tiasa dianggo ku dipiceun sapertos ukiran, dirakit ku las atanapi pemodelan, atanapi dibentuk atanapi dialungkeun.
Sababaraha kapal surya kuno Mesir sareng liang kapal na dipendakan di seueur situs Mesir kuno. Anu paling kawéntar nyaéta kapal Khufu anu ayeuna dilestarikan di musium kapal Surya Giza disisi piramida Ageung di Giza. Kapal atanapi parahu ukuranana dikubur caket piramida Mesir atanapi candi di seueur situs. Sejarah sareng fungsi kapal-kapal henteu persis dipikaterang. Éta panginten mangrupikeun jinis anu dikenal salaku "kapal tongkang surya", kapal ritual pikeun nyandak raja anu dihirupkeun deui sareng dewa matahari Ra nyebrang langit. Nanging, sababaraha kapal ngagaduhan tanda dipaké dina cai, sareng kamungkinan kapal-kapal ieu kapal tongkang pamakaman.
Téknologi Mesir Kuno ngajelaskeun alat-alat sareng téknologi anu diciptakeun atanapi dianggo di Mesir Kuno. Urang Mesir nyiptakeun sareng ngagunakeun seueur mesin saderhana, sapertos tanjakan sareng tuas, pikeun ngabantosan prosés pangwangunan. Aranjeunna ngagunakeun tali palésa pikeun mastikeun cangkéng kapal. Kertas Mesir, didamel tina papirus, sareng gerabah diproduksi masal sareng diekspor sapanjang Cekungan Mediterania. Kabayangna dianggo pikeun sababaraha tujuan, tapi kereta ngan ukur dipaké saatos Periode Pertengahan Kadua. Urang Mesir ogé maénkeun peran penting dina ngembangkeun téknologi maritim Mediterania kalebet kapal sareng mercusuar.
Kuil - kuil Mesir diwangun pikeun nyembah resmi déwa-déwi sareng janten peringatan firaun di Mesir kuno sareng daérah anu dikuasai Mesir. Kuil ditingali salaku imah pikeun déwa atanapi raja anu aranjeunna kumawula. Di jerona, urang Mesir ngalakukeun sababaraha jinis ritual, fungsi pusat agama Mesir: nyayogikeun korban ka déwa, ngaréaksikeun interaksi mitologisna ku ngaliwatan festival, sareng ngusir kakuatan huru-hara. Ritual ieu katémbong diperyogikeun pikeun déwa pikeun terus ngajagaan maat , tatanan ketuhanan jagat raya. Perumahan sareng miara dewa mangrupikeun kawajiban firaun, anu ku sabab éta nyayogikeun sumberdaya anu hébat pikeun pangwangunan candi sareng pangropéa. Kusabab kabutuhan, firaun masihan seueur tugas ritualna ka seueur pendeta, tapi seuseueurna masarakat dikaluarkeun tina partisipasi langsung dina upacara sareng pareng lebet ka daérah paling suci di kuil. Nanging, kuil mangrupikeun situs kaagamaan anu penting pikeun sadaya kelas urang Mesir, anu angkat ka dinya pikeun ngadoa, masihan korban, sareng milari petunjuk orakular ti déwa anu cicing di jero.
Sastra Mesir Kuna ditulis dina basa Mesir ti jaman pharaonic Mesir kuno nepi ka akhir penguasaan Romawi. Éta ngagambarkeun korpus pangkolotna literatur Mesir. Babarengan literatur Sumerian, éta dianggap pustaka pangpayunna sadunya.
Urang Mesir kuno ngagaduhan serangkaian prakték panguburan anu dipercaya yén aranjeunna diperyogikeun pikeun mastikeun kalanggenganana saatos maot. Ritual ieu kalebet mummifying awak, matak mantra sihir, sareng ngubur kalayan barang kubur khusus anu panginten diperyogikeun di alam baka.
Pamakéan perencanaan kota di Mesir kuno mangrupikeun masalah debat anu teras-terasan. Kusabab situs kuno biasana ngan ukur hirup dina sababaraha fragmen, sareng seueur kota Mesir kuno anu teras-terasan dicicingan ti saprak bentuk aslina, kawilang saeutik anu saleresna dipikaharti ngeunaan desain umum kota-kota Mesir salami periode anu ditangtoskeun.
Perdagangan Mesir Kuno diwangun ku nyiptakeun laun tina rute perdagangan darat sareng laut anu ngahubungkeun peradaban Mesir kuno sareng India kuno, Fertile Crescent, Arabia sareng Afrika Sub-Sahara.
Kapercayaan akhirat kuno Mesir dipuseurkeun di sakitar rupa-rupa ritual kompléks anu dipangaruhan ku seueur aspek budaya Mesir. Agama mangrupikeun pangdeudeul utama, sabab éta mangrupikeun prakték sosial anu penting anu ngahijikeun sadayana urang Mesir babarengan. Misalna, seueur déwa Mesir anu ngagaduhan peran dina ngabimbing jiwa anu maot dina alam baka. Kalayan évolusi tulisan, cita-cita kaagamaan kacatet sareng gancang sumebar ka sadaya masarakat Mesir. Pengukuhan sareng ngamimitian doktrin ieu dibentuk dina nyiptakeun téks akhirat anu ngagambarkeun sareng ngajelaskeun naon anu kedah dipikabutuh ku maot pikeun ngalengkepan perjalanan kalayan aman.
Satuan pangukuran Mesir kuno nyaéta anu dianggo ku dinasti Mesir kuno sateuacan dilebetkeun kana Kakaisaran Romawi sareng panerapan umum ukuran Romawi, Yunani, sareng Bizantium. Unit panjangna sigana asalna antropis, dumasar kana sababaraha bagéan awak manusa, sanaos ieu distandarkeun nganggo batang kubit, untaian tali, sareng ukuran resmi anu dijaga di sababaraha candi.
Satuan pangukuran Mesir kuno nyaéta anu dianggo ku dinasti Mesir kuno sateuacan dilebetkeun kana Kakaisaran Romawi sareng panerapan umum ukuran Romawi, Yunani, sareng Bizantium. Unit panjangna sigana asalna antropis, dumasar kana sababaraha bagéan awak manusa, sanaos ieu distandarkeun nganggo batang kubit, untaian tali, sareng ukuran resmi anu dijaga di sababaraha candi.
Satuan pangukuran Mesir kuno nyaéta anu dianggo ku dinasti Mesir kuno sateuacan dilebetkeun kana Kakaisaran Romawi sareng panerapan umum ukuran Romawi, Yunani, sareng Bizantium. Unit panjangna sigana asalna antropis, dumasar kana sababaraha bagéan awak manusa, sanaos ieu distandarkeun nganggo batang kubit, untaian tali, sareng ukuran resmi anu dijaga di sababaraha candi.
Satuan pangukuran Mesir kuno nyaéta anu dianggo ku dinasti Mesir kuno sateuacan dilebetkeun kana Kakaisaran Romawi sareng panerapan umum ukuran Romawi, Yunani, sareng Bizantium. Unit panjangna sigana asalna antropis, dumasar kana sababaraha bagéan awak manusa, sanaos ieu distandarkeun nganggo batang kubit, untaian tali, sareng ukuran resmi anu dijaga di sababaraha candi.
Urang Mesir kuno yakin yén jiwa diwangun ku seueur bagian. Salaku tambahan kana komponén-komponén jiwa ieu, aya awak manusa.
Di Mesir kuno, khususna nalika jaman Dinasti Awal sareng Karajaan Lawas, dwarf sareng pygmies katémbong salaku jalma anu ngagaduhan hadiah langit. Aranjeunna dirawat kalayan hormat anu cukup sareng tiasa ngaraosan posisi sosial anu luhur. Salila Dinasti ka-1, kurcaci ngalayanan sareng damel langsung pikeun raja sareng rumah tangga karajaan, sareng sajumlah parantos dikubur di makam anak sakitar raja-raja. Nyatana, proporsi kerdil anu rada luhur di kuburan karajaan Dinasti ka-1 nunjukkeun sababaraha panginten dibawa ka Mesir ti tempat sanés.
Di Mesir kuno, khususna nalika jaman Dinasti Awal sareng Karajaan Lawas, dwarf sareng pygmies katémbong salaku jalma anu ngagaduhan hadiah langit. Aranjeunna dirawat kalayan hormat anu cukup sareng tiasa ngaraosan posisi sosial anu luhur. Salila Dinasti ka-1, kurcaci ngalayanan sareng damel langsung pikeun raja sareng rumah tangga karajaan, sareng sajumlah parantos dikubur di makam anak sakitar raja-raja. Nyatana, proporsi kerdil anu rada luhur di kuburan karajaan Dinasti ka-1 nunjukkeun sababaraha panginten dibawa ka Mesir ti tempat sanés.
Satuan pangukuran Mesir kuno nyaéta anu dianggo ku dinasti Mesir kuno sateuacan dilebetkeun kana Kakaisaran Romawi sareng panerapan umum ukuran Romawi, Yunani, sareng Bizantium. Unit panjangna sigana asalna antropis, dumasar kana sababaraha bagéan awak manusa, sanaos ieu distandarkeun nganggo batang kubit, untaian tali, sareng ukuran resmi anu dijaga di sababaraha candi.
Awéwé di Mesir kuno ngagaduhan sababaraha hak khusus awéwé sanés anu henteu dipiboga di masarakat anu sanésna. Aranjeunna tiasa gaduh milik sareng, di pengadilan, sah sah sareng lalaki. Nanging, Mesir Kuno mangrupikeun masarakat anu didominasi ku lalaki sareng sifatna patriarkal. Awéwé henteu ngagaduhan jabatan penting dina administrasi, sanaos aya penguasa awéwé sareng bahkan firaun awéwé. Awéwé di pengadilan karajaan ngagaduhan jabatanana ku hubungan sareng raja lalaki.
Hiéroglif Mesir mangrupikeun sistem nyerat resmi anu dianggo di Mesir Kuno. Hieroglyphs ngagabungkeun unsur logografi, syllabic sareng abjad, kalayan jumlahna aya 1.000 karakter anu béda. Hiéroglif kursif digunakeun pikeun literatur agama dina papirus sareng kai. Skrip Mesir hiératik sareng démo anu salajengna diturunkeun tina tulisan hiéroglif, sapertos naskah Proto-Sinait anu teras janten épopét Fénisia. Ngalangkungan sistem murangkalih utama alfabet Fénisia, naskah hieroglyphic Mesir mangrupikeun karuhun ka seuseueurna naskah anu dianggo modéren, anu pangageungna naskah Latin sareng Sirilik sareng aksara Arab sareng kamungkinan kulawarga aksara Brahmic.
Mesir Kuno mangrupikeun peradaban Afrika Kalér kuno, konséntrasi sapanjang sisi handap Walungan Nil, perenahna di tempat anu ayeuna nagara Mesir. Peradaban Mesir Kuno nuturkeun Mesir Prasejarah sareng ngagabung sakitar 3100 SM sareng ngahijikeun pulitik Mesir Luhur sareng Handap dina kaayaan Menes. Sejarah Mesir kuno kajantenan mangrupikeun séri karajaan anu stabil, dipisahkeun ku jaman henteu stabilitas anu dikenal salaku Periode Menengah: Karajaan Tua Zaman Perunggu Awal, Karajaan Tengah Zaman Perunggu Tengah sareng Karajaan Anyar Zaman Perunggu Akhir. .
Mesir Kuno mangrupikeun miniseri dramatis opat bagian anu ngajalajah kahirupan di bumi firaun Mesir nalika jaman dinasti hébat. Carita-carita aranjeunna, anu dugi ka 1.500 taun, ngajentrekeun kasang tukang kajadian hébat dina sajarah karajaan sareng ngalukis potret anu caket sareng dramatis masarakat anu beunghar sareng rumit. Dina nyiptakeun carita-carita kuno ieu, kecap nyata jeung pamikiran tokoh-tokohna digunakeun dimana waé dimungkinkeun, dina basa Mesir kuno. Kostum sareng desain didasarkeun kana panilitian anu taliti kana kabeungharan matéri nyata anu salamet ti Mesir kuno dina sababaraha periode.
Liga Ivy mangrupikeun konperénsi atletik perguruan tinggi Amérika anu diwangun ku dalapan universitas riset swasta di Amérika Serikat Kalér. Istilah Ivy League ilaharna dianggo saluareun kontéks olahraga pikeun ningali ka dalapan sakola salaku kelompok paguron luhur élit anu ngagaduhan konotasi kaunggulan akademik, seléktivitas dina pangakuan, sareng élit sosial. Anggota na nyaéta Universitas Brown, Universitas Columbia, Universitas Cornell, Dartmouth College, Universitas Harvard, Universitas Pennsylvania, Universitas Princeton, sareng Universitas Yale.
Purba Éléktron mangrupikeun albeum panjang pinuh munggaran ku seniman musik Analog Rebellion. Éta dirilis dina 26 Januari 2010 disarengan albeum Selain éta, Teu aya nanaon, rilis terakhir seniman dina nami "PlayRadioPlay!".
Elis atanapi Eleia mangrupikeun kabupatén kuno di Yunani anu pakait sareng unit régional modérn Elis.
Kakaisaran mangrupikeun nagara daulat anu diwangun ku sababaraha daérah sareng masarakat anu tunduk kana hiji kakawasaan anu ngatur, sering janten kaisar. Nagara tiasa janten karajaan ku definisi sempit ngalangkungan kaisar sareng namina sapertos kitu, atanapi ku définisi anu lega sakumaha nyatakeun di luhur salaku daérah agrégat dina kakawasaan panguasa luhur sapertos Kakaisaran Romawi.
Ancient Empires mangrupikeun séri gim taktik berbasis giliran fantasi anu dikembangkeun ku Macrospace pikeun telepon sélulér. Kaulinan Kahiji Empires Kahiji diterbitkeun ku Macrospace tanggal 4 Maret 2004; sekuelna langsung ti kuno Empires II diterbitkeun ku Sorrent dina 17 Juni 2005.
Ancient Empires mangrupikeun séri gim taktik berbasis giliran fantasi anu dikembangkeun ku Macrospace pikeun telepon sélulér. Kaulinan Kahiji Empires Kahiji diterbitkeun ku Macrospace tanggal 4 Maret 2004; sekuelna langsung ti kuno Empires II diterbitkeun ku Sorrent dina 17 Juni 2005.
"Mesin Kuno" mangrupikeun carita pondok fiksi ilmiah ku panulis Amérika Michael Swanwick, diterbitkeun taun 1999. Hal ieu dicalonkeun pikeun Hugo Award 2000 pikeun Carita Pondok Pangsaéna ogé Hadiah Nebula 1999 pikeun Carita Pondok Pangsaéna.
Ancient Engleish Metrical Romanceës (1802) mangrupikeun kumpulan romansa Ayat Tengah anu diédit ku jaman baheula Joseph Ritson; éta mangrupikeun koleksi anu munggaran anu diterbitkeun. Buku na katingalina aya campuran anu béda-béda sareng penjualan anu goréng pisan, tapi teras dikonsultasikeun ka abad ka-20 ku para sarjana, sareng dianggap "produksi anu akurat pisan pikeun jaman na".
Ancient Engleish Metrical Romanceës (1802) mangrupikeun kumpulan romansa Ayat Tengah anu diédit ku jaman baheula Joseph Ritson; éta mangrupikeun koleksi anu munggaran anu diterbitkeun. Buku na katingalina aya campuran anu béda-béda sareng penjualan anu goréng pisan, tapi teras dikonsultasikeun ka abad ka-20 ku para sarjana, sareng dianggap "produksi anu akurat pisan pikeun jaman na".
Ancient Engleish Metrical Romanceës (1802) mangrupikeun kumpulan romansa Ayat Tengah anu diédit ku jaman baheula Joseph Ritson; éta mangrupikeun koleksi anu munggaran anu diterbitkeun. Buku na katingalina aya campuran anu béda-béda sareng penjualan anu goréng pisan, tapi teras dikonsultasikeun ka abad ka-20 ku para sarjana, sareng dianggap "produksi anu akurat pisan pikeun jaman na".
Ancient Engleish Metrical Romanceës (1802) mangrupikeun kumpulan romansa Ayat Tengah anu diédit ku jaman baheula Joseph Ritson; éta mangrupikeun koleksi anu munggaran anu diterbitkeun. Buku na katingalina aya campuran anu béda-béda sareng penjualan anu goréng pisan, tapi teras dikonsultasikeun ka abad ka-20 ku para sarjana, sareng dianggap "produksi anu akurat pisan pikeun jaman na".
Daptar ieu ngarujuk ka pangeusi Epirus Kuno
Epirus mangrupikeun nagara Yunani kuno sareng karajaan anu aya di daérah géografis Epirus, di Yunani kalér-kulon sareng Albania kidul. Bumi di Epirotes kuno , nagara bagian ieu dibatesan ku Liga Aetolian di beulah kidul, Tésalonika Kuno sareng Makedonia Kuno di wétan, sareng suku Illyrian di beulah kalér. Raja Yunani Pyrrhus dipikaterang parantos ngajantenkeun Epirus kaayaan anu kuat di daérah Yunani anu sabanding sareng anu resep di Makedonia Kuno sareng Roma Kuno. Tentara Pyrrhus ogé ngusahakeun serangan ngalawan nagara Roma Kuno nalika kampanye gagal di Itali anu ayeuna modern.
Sejarah kuno mangrupikeun agrégat kajadian kapungkur ti mimiti nyerat sareng nyatet sajarah manusa sareng dugi ka sajarah pasca-klasik. Frasa éta tiasa dianggo pikeun ngarujuk kana waktos atanapi disiplin akademik.
Éstonia Kuno nuduhkeun jaman anu nutupan Sejarah Éstonia ti tengah milénium 8 SM dugi ka penaklukan sareng penaklukan suku-suku Finnis lokal dina kuartal kahiji abad ka-13 nalika Perang Salib Kalér Teutonic sareng Denmark.
Penduduk Saaremaa , ngarujuk ka jalma-jalma anu sajarahna cicing di Pulo Saaremaa, hiji pulau di Éstonia di Laut Bétika. Dina Éstonia modéren, aranjeunna disebat saarlased . Dina literatur Viking-Age, pangeusi sering dilebetkeun kana nami "Vikings from Estonia". Ngaran Oeselians munggaran dianggo ku Henry of Livonia dina abad ka-13. Penduduk sering disebatkeun dina sumber tulisan bersejarah nalika Jaman Viking Éstonia.
Tulisan éta nyertakeun prasejarah sareng sajarah Étiopia ti saprak munculna salaku karajaan handapeun Aksumites kana bentukna ayeuna salaku Républik Démokratik Féderia Étiopia ogé sajarah daérah-daérah anu ayeuna di Étiopia sapertos Triangle Afar. Kakaisaran Étiopia (Abyssinia) mimiti diadegkeun ku jalma Étiopia di Dataran Tinggi Étiopia. Kusabab migrasi sareng perluasan kekaisaran, éta janten ngalebetkeun seueur komunitas anu sanésna nyarios Afro-Asiatik, kalebet Amhara, Oromos, Somalis, Tigray, Afars, Sidama, Gurage, Agaw sareng Harari, sareng anu sanésna.
Tarjamahan Alkitab kana Geʽez , basa kuno Semit Kidul tina cabang Étiopia, mimiti ti abad ka-6 sahenteuna, ngajantenkeunana mangrupikeun tarjamahan Alkitab tertua di dunya.
Peradaban Étruska Italia kuno ngaliput hiji daérah, dina lébarna, sakitar anu ayeuna janten Tuscany, Umbria kulon, sareng Lazio kalér, ogé bagéan-bagéan anu ayeuna janten Lembah Po, Emilia-Romagna, Lombardy kidul-wétan, Veneto kidul, sareng Campania.
Euboea atanapi Evia mangrupikeun pulau Yunani pangageungna kadua di daérah sareng pendudukna, saatos Crete. Dipisahkeun ti Boeotia di daratan Yunani ku Selat Euripus sempit. Sacara umum garis besar éta mangrupikeun pulau panjang sareng sempit; panjangna sakitar 180 km (110 mi), sareng bénten-bénten lega ti 50 km (31 mi) dugi ka 6 km (3,7 mi). Orientasi geografis na ti belah kulon kaler ka kidul, sareng ngalangkungan panjangna ku banjaran gunung, anu mangrupikeun bagian tina ranté anu ngiket Tessaly di wétan, sareng diteruskeun di kiduleun Euboea di pulau-pulau luhur Andros, Tinos sareng Mykonos .
Babasan Éropa Kuno tiasa dianggo dina rupa-rupa indera:
- konsep kuno Europa dina géografi Yunani, asalna "daratan anu padeukeut sareng Thrace"
- Europa
- Europa, di Diocese of Thrace
- daérah Éropa dina "jaman kuno":
- Éropah prasejarah, ayana manusa di Éropa sateuacan nyatet sajarah
- Éropa Neolitikum, 7000 SM dugi ka 1700 SM
- Perunggu Jaman Éropa
- Zaman Beusi Éropa
- Mangsa kaisar Roma (kronologi)
- Jaman Besi Romawi
- daérah Éropa anu ilubiung dina jaman kuno
- Yunani Kuno
- Roma Kuno
- Mangsa Hellenistik, mecenghulna Kakaisaran Romawi
- Kakaisaran Romawi, jaman paska Républik Romawi
- Kasep jaman baheula, ti jaman kuno nepi ka Abad Pertengahan
- Éropah prasejarah, ayana manusa di Éropa sateuacan nyatet sajarah
Babasan Éropa Kuno tiasa dianggo dina rupa-rupa indera:
- konsep kuno Europa dina géografi Yunani, asalna "daratan anu padeukeut sareng Thrace"
- Europa
- Europa, di Diocese of Thrace
- daérah Éropa dina "jaman kuno":
- Éropah prasejarah, ayana manusa di Éropa sateuacan nyatet sajarah
- Éropa Neolitikum, 7000 SM dugi ka 1700 SM
- Perunggu Jaman Éropa
- Zaman Beusi Éropa
- Mangsa kaisar Roma (kronologi)
- Jaman Besi Romawi
- daérah Éropa anu ilubiung dina jaman kuno
- Yunani Kuno
- Roma Kuno
- Mangsa Hellenistik, mecenghulna Kakaisaran Romawi
- Kakaisaran Romawi, jaman paska Républik Romawi
- Kasep jaman baheula, ti jaman kuno nepi ka Abad Pertengahan
- Éropah prasejarah, ayana manusa di Éropa sateuacan nyatet sajarah
Babasan Éropa Kuno tiasa dianggo dina rupa-rupa indera:
- konsep kuno Europa dina géografi Yunani, asalna "daratan anu padeukeut sareng Thrace"
- Europa
- Europa, di Diocese of Thrace
- daérah Éropa dina "jaman kuno":
- Éropah prasejarah, ayana manusa di Éropa sateuacan nyatet sajarah
- Éropa Neolitikum, 7000 SM dugi ka 1700 SM
- Perunggu Jaman Éropa
- Zaman Beusi Éropa
- Mangsa kaisar Roma (kronologi)
- Jaman Besi Romawi
- daérah Éropa anu ilubiung dina jaman kuno
- Yunani Kuno
- Roma Kuno
- Mangsa Hellenistik, mecenghulna Kakaisaran Romawi
- Kakaisaran Romawi, jaman paska Républik Romawi
- Kasep jaman baheula, ti jaman kuno nepi ka Abad Pertengahan
- Éropah prasejarah, ayana manusa di Éropa sateuacan nyatet sajarah
Agama prasejarah mangrupikeun prakték kaagamaan tina budaya prasejarah. Prasajarah, jaman sateuacan rékaman tinulis, janten seueur pangalaman manusa; leuwih ti 99% sajarah manusa lumangsung nalika Paleolitik hungkul. Budaya prasejarah ngagurat dunya sareng aya langkung ti dua satengah juta taun; prakték kaagamaanna seueur sareng rupa-rupa, sareng diajar ngeunaan éta sesah kusabab kurangna catetan tertulis anu ngajelaskeun detil iman aranjeunna.
Evening Evenings mangrupikeun novel sajarah 1983 ku panulis Amérika Norman Mailer. Ditetepkeun di Mesir kuno sareng kaayaan kahirupan tokoh Menenhetet One sareng Meni, novél nampi ulasan anu campuran. Panaliti nyatet panilitian sajarah anu nulis sareng nganggap Mailer suksés dina ngalantarankeun kahirupan Mesir kuno. Nanging, aranjeunna ogé ngritik narasi novel sareng merhatoskeun kaunggulan literaturna. Wengi Kuno parantos dibandingkeun sareng karya pujangga James Merrill sareng novelis Thomas Pynchon, ogé novél Mailer's Harlot's Ghost (1991). Sababaraha nyebatkeun yén jalan pembukaan na mangrupikeun bagian anu kuat. Wengi Kuno dijalankeun salaku inspirasi pikeun pilem opera seniman Matthew Barney's River of Fundament (2014).
Jahat Kuno: Jeritan ti Mummy mangrupikeun pilem horor Amérika-Méksiko 2000 anu diarahkeun ku David DeCoteau. Ogé kawanoh salaku Bram Stoker's Legend of the Mummy 2 , éta dituturkeun ku sekuel, Ancient Evil 2: Guardian of the Underworld , dirilis taun 2005. Di Inggris, pilem éta dijantenkeun keluhan konsumen ngeunaan klasifikasi BBFC na anu masihan a 15-rating. Pilem ieu ditémbak di Mexico dina opat dinten.
HG Wells mangrupikeun panulis anu produktif boh fiksi boh non-fiksi. Karir nyeratna langkung ti genep puluh taun, sareng novel fiksi ilmiah mimiti na ngagaduhan anjeunna gelar "Bapa Fiksi Élmu".
Ministries Iman Kuna (AFM) mangrupikeun menteri média Pan-Orthodok sareng departemén Antiochian Orthodox Christian Archdiocese Amérika Kalér. Di sagigireun divisi penjualanna, éta kaasup opat toko média: Radio Iman Kuna (AFR), Penerbitan Iman Kuna (AFP), Blog Iman Kuna sareng Pilem Iman Kuna. Dipimpin ku CEO John Maddex.
Ministries Iman Kuna (AFM) mangrupikeun menteri média Pan-Orthodok sareng departemén Antiochian Orthodox Christian Archdiocese Amérika Kalér. Di sagigireun divisi penjualanna, éta kaasup opat toko média: Radio Iman Kuna (AFR), Penerbitan Iman Kuna (AFP), Blog Iman Kuna sareng Pilem Iman Kuna. Dipimpin ku CEO John Maddex.
Ministries Iman Kuna (AFM) mangrupikeun menteri média Pan-Orthodok sareng departemén Antiochian Orthodox Christian Archdiocese Amérika Kalér. Di sagigireun divisi penjualanna, éta kaasup opat toko média: Radio Iman Kuna (AFR), Penerbitan Iman Kuna (AFP), Blog Iman Kuna sareng Pilem Iman Kuna. Dipimpin ku CEO John Maddex.
Radio Kuno Faith (AFR) mangrupikeun stasiun radio Internét Kristen Orthodok, mangrupikeun divisi tina Faith Faith Ministries (AFM), anu mangrupikeun jurusan Keuskupan Agung Kristen Ortodok Antiochian Amérika Kalér. Salaku tambahan ka dua stasiun streaming na, Music Faith Kuna sareng Kuno Faith Talk , ogé streaming jasa garéja langsung sareng acara panggero-panggero, AFR nampilkeun langkung ti saratus podcast anu disayogikeun ku rupa-rupa kontributor, kalebet duanana pendeta sareng umat awam Garéja Ortodok.
Situs Purba Ferrous Metalurgi Burkina Faso mangrupikeun kumpulan situs metalurgi kuno ngalangkungan lima lokasi di daérah Nord sareng Pusat-Nord di Burkina Faso, dianggo ngekstraksi beusi tina bijih. Anu pangkolotna tina struktur ieu aya ti saprak 800 SM, sahingga janten conto metalurgi paling kuno di Burkina Faso. Di 2019, situs-situs éta didaptarkeun salaku Situs Warisan Dunya ku UNESCO, kusabab bukti-conto conto tina damel logam kuno.
A Fife and Drum Corps mangrupikeun gamelan musik anu diwangun ku lima sareng drum. Di Amérika Serikat Amérika, fife sareng drum corps anu ngahususkeun kana kesan jaman kolonial nganggo fifes, drum tegangan snare drum, sareng (kadang) drum bass tension tension dikenal salaku Fife Kuno sareng Drum Corps. Seueur ensembel ieu asalna tina jinis musik lapangan militér.
Diét kuno biasana ditangtukeun ku aksés dahareun anu ngalibatkeun lokasi, géografi sareng iklim sedengkeun kaséhatan kuno dipangaruhan ku konsumsi pangan sajaba ti faktor éksternal sapertos panyakit sareng bala. Masih aya seueur mamang ngeunaan diet kuno ieu kusabab kurangna buktina. Sarupa sareng anu dicarioskeun ku antropolog Amanda Henry, aya seueur waktos dina sajarah manusa tapi ngan aya téori pikeun ngajawab patarosan ngeunaan naon anu didahar jalma-jalma harita. Ngan nembé aya tilas anu kapendak dina sésa-sésa jalma ieu.
No comments:
Post a Comment